2012. április 24., kedd

Tekert mozzarella és spárga

Ma egy újabb isteni étellel készültem Nektek, ami a számomra fontos szempontoknak (egészséges, nem túl húsos, pillanatok alatt kész, egyszerű) mind megfelel és szerintem sokak kedvence lesz.


Hozzávalók:

1 csomag zöld spárga
3 mozzarella gombóc (én Szarvasit használtam)
1 tálca nyersen is finom sonka, összesen (3 mozzarella, 3 felé vágva=9 , mindegyikre 2 sonka = 18 nagyon vékony szelet, a legfinomabb amit eddig találtam: Handl, Tiroler Schinkenspeck)
főzőkanálnyi vaj, de nagyon finom az olivás Bords Eve margarinnal is
olíva olaj

Egy lábosban elkezdek felolvasztani egy főzőkanálnyi olajat/ margarint. A spárga alsó kb. 2 centis részét levágom, a többit megmosom, nem szeletelem fel, mert egyben szebb!
Rálököm a vajra és kicsit pirítom, megsózom, hozzáöntök kb.1 deci vizet és lefedem. 20 percig rotyog, amíg minden más elkészül.

A mozzarella gombócokat 3 felé vágom és mindegyik darabot betekerem 2 szelet sonkába. Ezt a tiroli fajtát szerintem pont erre találták ki, pont jó a szélessége és a hossza. Azért 2-t használok, hogy a sajt átmelegedjen, de ne folyjon ki a sonka-kabátjából.
Egy serpenyőben egy löttyintésnyi olívaolajat körbekergetek és rárakom az összes kis sonka-sajt csomagot.
Nem kell sok idő neki, gyorsan átsül, közepesnél erősebb fokozaton (6-ból 4-esen) oldalankét 2-3 percig sütöm. Amikor elkezd a sajt levet engedni, akkor készen is vagyunk.

Eddigre a spárga is megpuhul, a tekercseket tányérra rakom és a spárgát a tekercsek szaftjában egyszer átforgatom.

25 perc alatt elkészül és az egyik legfinomabb tavaszi étel.

Ha nincsen spárga, salátával esszük, ilyenkor egy olívaolajos-balzsamecetes-ciromos-sós öntettel locsolt madársalátával tálalom, így elkészítve még gyorsabb, randi-vacsorának tökéletes.



Ettetek már idén spárgát? Melyiket szeretitek jobban, a fehéret vagy a zöldet? Randi-vacsoráknál nekiálltok bonyolultabb ételeknek, vagy biztosra mentek? Van szerintetek jópofább és finomabb, mint a madár-saláta?

14 megjegyzés:

  1. Én még eddig nem ettem spárgát, de most meghoztad hozzá a kedvem, felkerült a bevásárlólistára :) Nincs valami jól bevált lasagne recepted? Meg szeretném vele lepni a párom.

    VálaszTörlés
  2. Ágibábi: 1 nagy csomag úgy fogyott el, hogy lett volna még hely egy másodiknak! ;) szóval finom volt!

    Izolda: mármint soha? úúú, ki kell próbálni egyszer! :)
    az az igazság, hogy én még az életemben sohasem csináltam lasagne-t. a barátom anyukája istenit csinál, nem versenyezek és kb. csak én szeretem a családban, úgyhogy nem nagyon volt szükség eddig az én verziómra, de valamilyet ki fogok találni és ha megvan azonnal posztolom! :)

    VálaszTörlés
  3. Imádom a mozzarellát, és ilyet tuti csinálni fogok, mivel szenvedélyem a sütés-főtés a beauty-cuccok mellett (a blogom is arról írom).

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen, nagyon aranyos vagy.:)

    VálaszTörlés
  5. Hát ez eddig a legfinomabb kaja amit láttam, ettem.
    ISTENIIIIII!!!
    IMÁDOOOOOOOM!

    Dorka <3

    VálaszTörlés
  6. Ma megint megcsináltam, és nem tudom megunni.Lehetetlen.Isteni. Nyami-nyami :P

    VálaszTörlés
  7. jaj de jó, én holnap megyek bevásárolni és biztos, hogy spárga-hegyekkel jövök haza! :))

    VálaszTörlés
  8. engem a sonkába tekert mozarella fogott meg a legjobban ebben a receptben:) ki is próbáltam a múltkor, hatalmas sikere lett!!!
    sajnos spárgát nem kaptam hozzá, úgyhogy vegyes salival ettük, de nagyon fini volt! :)

    VálaszTörlés
  9. örülök, hogy sikered volt vele! :) mi ma is ezt ettük és sali is volt hozzá, azzal is isteni! :)

    VálaszTörlés
  10. a hozzávalók kb. mennyibe kerülnek?

    VálaszTörlés
  11. 1 vacsora 2 személyre:
    spárga 400, sonka 500-1000 (attól függ, hogy 1 vagy 2 rétegben tekered) és mozzarella 600, szóval fejenként max.1000 ft.
    én a héten akciósan találtam mozzarellát és spárgát is, úgyhogy olcsóbb volt! :))

    VálaszTörlés
  12. Ma ezt készítettem el:)! Tényleg isteni....:)...

    VálaszTörlés