2012. április 3., kedd

Ablakpucolás gyorsabban mint a villám

A tavaszi nagytakarítás listámban még hátra volt az ablakpucolás, az egyik nagy kedvenc.
Kövezzetek meg, de ennél a feladatnál egy szempontom van azon túl,hogy legyen tiszta, mégpedig,hogy nagyon gyorsan legyek vele kész, a többi szempontot így bizony alárendelem.

Bizonyíték a gyorsaságra: 2(oldal) x 9 nm ablak 32 perc alatt!! (igen mindkettőt lemértem!)

Eszközök: a gyorsaság javára, nem oragnikus/öko/gazdaságos, csak simán baromi jó!

Össze fogom szedni azt a pár dolgot, amivel itthon takarítok, de őket minden nap használom. Szívem szerint ezzel a két fegyverrel mennék neki minden kosznak és teremteném meg a világbékét.
Na jó nem igaz, mert ecettel, de azt vettem észre, hogy ezzel a spriccnivel gyorsabb a takarítás (és ugye most ez volt a fő szempont) és én fura mód az illatát is imádom.
A törlőnél meg azt vettem észre, hogy ez az a fajta ami megfelel a 2 fő kritériumnak: ne szakadjon szét amint nedvesség éri és rá lehessen húzni a papírtörlő-tartómra.
Technika: Belül kezdem,messziről ráspriccelek a habosító szórófejjel az egész ablakra. 2 lap törlőkendőt félbe hajtok, így olyan széles, mint a tenyerem és majd tudom ki-be hajtani, ha tiszta oldal kell.
Belül szigorúan vízszintes mozdulatokkal törlöm addig, amíg száraz nem lesz. A már nedves törlővel áttörlöm a keretet is.
Kívül újra befújom -ha nagyon koszos, még a belső oldal előtt- de törlőt nem cserélek, először átdörzsölöm, hogy a nagy kosz lejöjjön. Most váltok új rongyra, vagy tiszta oldalra, ha még maradt és ha nagyon koszos még az ablak újra áttörlöm.
A kinti oldalnál sokan javasolják, hogy a bentire merőleges irányban haladjunk, hogyha csíkokat látunk tudjuk hol keressük őket, de nekem annyira nem áll kézre a függőleges törölgetés, hogy inkább kint kőrözök, így ha a csík görbe, tudom, hogy kint van a baj!
Amint kint is megszáradt az üveg rész és a törlőn se hagy nyomot az áttörlés, a keretet is áttörlöm a nedves törlővel. Tegye fel a kezét, aki egy mondatban látott már több szóismétlést! :)

Ezúton szeretném kifejezni legmélyebb tiszteletemet, azoknak, akik vízzel és ronggyal napokon át pucolják az ablakokat, hozzájuk képest ez alantas bóvli munka, de ahelyett, hogy megvetnek, inkább jöjjenek hozzánk is pucolni! :)
Addig is itt az én villám technikám, alternatívákról majd máskor, addig is, ha van fél órátok essetek neki 2 x majdnem 10 nm ablaküvegnek!

Ti milyen gyakran pucoltok ablakot? Milyen csodafegyveretek van? Láttatok már ennél kedvesebb papírtörlő-tartót? Ti is papírtörlőnek hívjátok, vagy csak leszilviázzátok?

13 megjegyzés:

  1. Dorka annyira szeretem a bejegyzéseidet, olyan meleg és otthonos hangulata van. Én szívesen pucolok ablakot neked, ha porszívózol helyettem. Még a vasalást is bevállalom(kedvenc házimunkám). :)

    VálaszTörlés
  2. Azonnal össze kell költöznünk!!! :)))
    Vasalni mindennél jobban gyűlölök!!!! Porszívózni meg kifejezetten szeretek!
    örülök,hogy tetszenek a megjegyzések és köszönöm, hogy megírtad! :*

    VálaszTörlés
  3. Dorka <3
    Az ablakpucolás nagy parám itt a negyediken, még a karácsonyi matricák is fenn vannak:DDDD
    És jé, az én takarítósszekrényemben is van egy ilyen clin, ki vette?:DDDD
    Én is nekiesek ma az üvegeknek, itt "csak" 8db kb 2nm-es ablak van, no meg az egészalakos tükör, a fürdőszobai tükör, és a két üvegajtó...hajrá nekem!!!:D

    VálaszTörlés
  4. De jó az a szilvia-tartóóóóóóóó!!! :D (Igen én csak egyszerűen leszilviázom. :$ :D)

    VálaszTörlés
  5. Csillu: elég sorsszerű, hajrá, szuper vagy!!!

    Alessza: :))

    VálaszTörlés
  6. Sikítok, ha valaki Szilviának hívja a papírtörlőt.

    (Ahogy vajnak a margarint, kristályvíznek az ásványvizet stb.)

    VálaszTörlés
  7. fúú csomó ilyen van, de most csak 1 jut eszembe,a németek tempo-zása, ami a papírzsebkendő(márka)!

    VálaszTörlés
  8. Kedves Dorka! Nagyon tetszik az új blogod, talán még jobban, mint a sminkes. Imádom a praktikus, és kreatív dolgokat, és imádom, ahogy te ezeket csupa szívből megosztod.
    Ablakpucolás: nekem van egy ennél is egyszerűbb praktikám. Nem kell hozzá más, mint egy mikroszálas kendő, ami nagyon nagyon minimálisan nyirkos nedves legyen. Ezzel egy lépésben csak áttörlőd az ablakot, és kész. Először nekem is hihetetlenek tűnt. De így nincsenek csíkok, és tényleg tiszta lesz az ablakod, vagy a tükröd. Ha kívül nagyon koszos, akkor érdemes előtte egy bármilyen nedves ronggyal áttörölni, és utána a mikrofrézerrel.
    Üdv: Szilvi

    VálaszTörlés
  9. szia Szilvi!
    nagyon örülök, hogy így tetszik a blog!
    köszi a tippet, van is itthon, de sose használom, mert fura érzés megfogni, érzékeny tőle a kezem, de azt hiszem adok neki még egy esélyt! :)

    VálaszTörlés
  10. Ablakot pucolni én is szeretek, csak neki kell veselkedni. Utána mindig csodálkozom, hogy ha ilyen hamar megy, miért vártam vele eddig (utoljára egy éve vettem rá magam, de majd ezután félévente fogom... talán).

    Nekem DM-es ablakpucolóm van, és összegyűrt újságpapírral törlöm az ablakot. A keretet meg mosószeres ronggyal. Erről az ilyen meg olyan irányba törlöm módszerről még nem hallottam, de nagyon praktikus!

    A kenyérre kenhető margarint én is vajnak hívom :) Sok ásványvíz meg nem is ásványvíz hivatalosan (nincs 1000 g/l ásványi anyag tartalma), nem is értem, miért írják rá.

    VálaszTörlés
  11. annyi ilyen dolog van, amit csak elkezdeni rossz, én amióta megírtam a posztot már újramostam az ablakokat, nagyon elverte az eső, belülről meg a cica orrnyomozta össze, de mivel tudtam, hogy nem sok idő, szívesen csináltam, plusz vagánykodhattam az új lehúzómmal! :)
    nem tudok betelni vele! :)

    VálaszTörlés
  12. ...és ismét megtaláltam ezt a posztodat, amihez 2 éve még kommenteltem is :D
    most annyiban változott a szitu, hogy sokkal több, sokkal magasabb ablakunk van, amik a Rákóczi útra, pontosabban az europeumra néznek ;)
    Szóval újfent hajrá nekem! :P

    VálaszTörlés