2012. április 21., szombat

Hajszárítás, ahogy azt hivatalosan kell

Tegnap láttam egy cikket a helyes hajszárításról és mivel volt 20 percnél több időm összekészülni kipróbáltam, hogy milyen, amikor nem úgy szárítom meg a hajam ahogy tudom, hanem ahogyan azt kell.

Nem mondom, hogy nem macerás és hogy mindig így fogom megszárítani, de a hajam még ma este se szöszös és puhább, mint valaha, igazából egész nap a hajam simogattam...akinek ez kellemetlen lenne, ne olvasson tovább.

Az eredeti linket itt találjátok, de az egyszerűség kedvéért a képet beszúrom és pár szóban le is írom melyik lépés mit takar.



1. A nedves (törölközővel átnyomogatott) hajra fújjál kifésülő spray-t vagy nemosdki balzsamot. 
A fürdőszobaszekrény mélyén találtam egy valószínűleg őskori, Pantene márkájút, nagyon finom volt még az illata, szóval kipróbáltam.
A fodrászom ilyenkor szokta egy nagyon ritka fogú fésűvel kicsit átfésülni, de akinek nem egy merő gubanc a haja, az várjon az 5-ös lépésig.

2. Először a frufrut szárítsd meg, könnyebben formázható, ha nedves a hajad.

3. Az egész hajat szárítsd meg kicsit, de ne teljesen szárazra, viszont minden részen egyenletesen. 
Nekem hátul-jobb oldalt mindig kimarad valamiért. Ezt a lépést szoktam -jó időben- behelyettesíteni a magától megszárad kicsit lépéssel.

4. Fújd be a hajad azzal, amit használsz a szöszösség ellen, ha van ilyen. A hővédő spray-m ilyen, a hajam meg nagyon nagyon szöszös, szóval azt használtam.

5. Jöhet a fésű, természetes szőrű és kerek fajta (egyik se stimmelt nálam) és a hajunk alsó részét kezdjük el hátulról megszárítani, a többit tűzzük fel. A fejünket döntsük oldalra, így kevésbé fárad el a kezünk és jobban hozzáférünk a hajunk tövéhez.

6. Ugyanaz, mint az 5-ös pontban, csak a többi részen!

7. Ezt a lépést valaki, aki érti magyarázza nekem el, elvileg a kis hajakat a nagyok alá fújjuk be, így azok ránehezednek és a kis hajak nem tudnak szöszösödni, ezzel megússzuk a hajlakkozást! De hogyan? Mármint ettől a fésű-szárító felállástól azok alulra menekülnek??

8. Ha kihűlt a hajad és indulásra kész vagy, fejjel lefelé és fújd át a hajad, a szűkítő itt már nem kell. (én semelyik lépésnél nem használtam)


Ti képesek lennétek ezt minden alkalommal végig csinálni? Esetleg mindig is így szárítottatok hajat? Mi mindent kentek a hajatokra szárítás közben?

24 megjegyzés:

  1. Kb így szárítom, kivéve, hogy a frufrumat hagyom utoljára.Vékony szálú, sűrű, de rugalmatlan hajam van.(csavaró, hajsütés úgy durván fél órát tart.)Sampon, balzsam, vmi nemosdki termék, hajhab nedvesen, vagy lakk szárazon-ennyi.

    VálaszTörlés
  2. Hú nekem ehhez sem eszköztáram sem energiám nincs. :)
    Én hajmosás után turbánt kötök a fejemre, azzal elvagyok úgy 30 percig. Miután leszedem a törölközőt bontófésűvel kifésülöm a hajam, a végeire teszek 2-3 nyomásnyit az Avonos hajvégápolóból. Télen szoktam csak hajszárítózni, vagy ha fázom, egyébként nedves hajjal alszom el és éjszaka megszárad. Szóval ha nem szárítom meg akkor itt vége, ha igen, akkor fújkálok még rá szintén Avonos hővédőt, és megszárítom. Semmi extra, simán random szárítgatom, néha a ritka fogú fésűvel átfésülgetem közben hogy ne gubancolódjon nagyon.
    Nekem nincs is egyébként körkefém. :D

    VálaszTörlés
  3. Én is próbálom "rétegesen" szárítani a hajam, de igazából túl sokat nem érek vele, csak azután néz ki úgy ahogy kellene (és nem úgy, mint egy szénakazal), miután kivasaltam. :D Egyébként szabad a hajszárítót ennyire közel vinni a hajhoz?? (2.,5. kép) Szerintem ezzel elég sokat lehet ártani a hajnak. :S

    VálaszTörlés
  4. Én csak simán oldalra döntöm a fejem és mozgatom a kezem, meg a hajamat és ennyi. mivel mindig kivasalom, vagy felkötöm ezért nem hiszem, hogy nekem olyan borzasztó fontos lenne ezeket a lépéseket végig csinálni, de azt hiszem nem is csinálnám meg. utálok hajat mosni, szárítani és egyéb dolgok, szóval tuti hogy nem csinálnám végig :D

    VálaszTörlés
  5. Huhh, hát én nem pont így csinálom ;) De azért jó tippek, köszi!

    http://bubbiful.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  6. Nálam idő és alkalomfüggő, hogy hogy szárítom a hajam:) De általában rétegenként szoktam, jobb tartása lesz tőle. Ha este mosom és szárítom akkor sajnálni szoktam, hogy reggelre elfekszem, így olyankor sokszor csak simán megszárítom a la natur, reggel meg kis tupír és hajlakk, hogy dúsabbnak tűnjön... Vékonyszálú hajam van, nem is túl sok, úgyhogy muszáj néhány dúsító trükköt bevetni:))
    De az a tapasztalatom, hogyha rászánom ezt a 10 perccel több időt, amibe egy komolyabb szárítás kerül, akkor még 2-3. nap is vállalhatóbb a hajam (főleg a frufrum) mintha csak simán szárítom.
    Nyáron meg megszárad magától, vagy fonom és akkor még hullámos is lesz:)

    Ma reggel nekem is volt időm bőven, és kipróbáltam így (eddig csak kismosós balzsamot vagy 2in1 sampont szoktam használni), most tettem rá regeneráló pakolást, amit nem kell kimosni meg kifésülős "nemosdki" balzsamot is:) és követtem a lépéseket (a frufrut én is eddig a végére szoktam hagyni, de jobb így az elején:))
    Az eredmény pedig szuper lett, még a barátom is észrevette, sőt meg is dicsérte mennyivel szebb most a hajam:)) (pedig fiúk nem mindig vesznek ilyet észre) úgyhogy ajánlom, mindenki próbálja ki, tényleg jó! :))

    Alessza, ha szűkítő csőrrel szárítod, akkor nem gond, hogy ilyen közel teszed, mert a levegő megteszi a "csőr" hosszúságának megfelelő utat is, szóval ilyenkor is kb 5cm van a levegő meg a hajad között, másrészt a fodrászom is így szokta szárítani a hajam, annyi a lényege, hogy egyenletes tempóban kell végighúzni a szárítót a haj növekedés irányának megfelelően, és akkor nem károsítja.

    VálaszTörlés
  7. Nekem volt egy időszak, főleg télen, amikor beszárítottam minden hajmosás után. Aztán egy idő után meguntam, sok időbe tellett... de nagyon szerettem, ahogya bedúsította és sokkal puhábbá tette a hajamat. :)

    VálaszTörlés
  8. Én minden otthonka olvasótól szeretnék kérdezni, nem tudtok vmi jó szert az ellen, hogy ne szálljon a haj? Mindent kipróbáltam már de semmi sem segített, nagyon megköszönném a segítséget.

    VálaszTörlés
  9. Hedea, nagyon sok függ a kefétől is, én vettem antisztatikus körkefét fodrászkellékes boltban, és jobb lett az eredmény. Bár nálam csak télen áll fent ez a probléma leginkább.

    VálaszTörlés
  10. nagyon jókat írtok lányok és megnyugodtam, hogy nem csak én tartom ezt soknak, tény, hogy 3. nap és még mindig nagyon nagyon puha a hajam, nem is száll.

    nekem akkor szokott szállni, ha száraz a hajam, amin vagy john freida vagy joico balzsammal szoktam segíteni. :)

    VálaszTörlés
  11. én szerintem 14 éves korom óta, azaz lassan 10 éve mindig beszárítom a hajam. de a mindig alatt tényleg azt értem, szerintem egy kezemen meg tudnám számolni, hogy hányszor maradt ki (na jó, néha anyukám csinálta még az elején :). nagyon kevés hajam van, és régen még olyan kócos is volt (se nem egyenes, se nem hullámos), szóval muszáj volt, most már egyenesebb, úgyhogy ha beszárítom, már ki sem kell vasalni. nekem van jó kis igazi szőrből készült körkefém, szerintem azon múlik minden. megéri beruházni rá. kb. így szárítom, mint Lauren, de kifelé nem szoktam (7-es lépés). ezt egyébként ő írta, hogy a szöszök ellen csinálja? mert nekem úgy tűnik, hogy inkább az enyhe loknik köszönhetőek ennek a lépésnek... nekem mondjuk rövid is ehhez a hajam. közben meg igazából semmit nem teszek rá, előtte hővédőt és ennyi, nem szeretem, ha bármi van rajta (lakk, hab).

    VálaszTörlés
  12. Végre már tudom, hogy szárítsam meg jól a hajamat.
    Köszi, a posztot.

    Dorka :D

    VálaszTörlés
  13. Kata: le a kalappal! igen a 7-es lépést a szöszök ellen írja, csak nem bírom elképzelni, hogy hogyan működik?!

    Bambusz <3

    VálaszTörlés
  14. Én is csak akkor szárítok, ha sietek,stb. Ez a metódus nekem meg még macerásabb, mint az, ahogy eddig csináltam (nagy ritkán). Fej lefelé, haj szárít, fésül, kb ennyi. Nem csináltam hozzá ilyen kakaóscsigákat a fejemre...nincs is türelmem hozzá, hogy szárítás címén MÉG FRIZURÁT is csináljak:D

    VálaszTörlés
  15. tegnap is megcsináltam és így másodikra sokkal gyorsabban megy! :)

    VálaszTörlés
  16. Babri: nekem elküldte a megjegyzésedet, de itt nem akar megjelenni, pedig nagyon egyetértek! ha többet iszunk, a hajunk is kevésbé lesz száraz! :)
    én ezt a bőrömön vettem észre először és nemsokára írok is a vízről! :)

    VálaszTörlés
  17. Jelentem kipróbáltam, csak én nem valamiféle kifésülő, simító szérumot tettem rá, hanem dúsító habot. Nagyon szép tartása lett, még másnap is, ami nálam nagy szó. Pihe-puha a hajam és kicsit loknis, mint a képen. Szuper!! Hasonló módon szárítottam a hajam - ha szárítottam- de ez a kis plusz kellett még. :):)

    VálaszTörlés
  18. dejóó :) nekem másodikra nem is volt olyan bonyolult, sokkal gyorsabban készen lettem és puhaaa! (csak halkan kérdezem: Te is simogatod?)

    VálaszTörlés
  19. Megsúgom: nehezen, de sikerült megállni hogy ne tapizzam a hajam. Pont most próbálom leszoktatni magam erről. :D

    VálaszTörlés
  20. csak ha van hozzá kedvem meg időm, akkor szárítgatom - hasonló módon - a hajam, de amúgy nagyon nincs hozzá türelmem, pedig elég gyorsan megszárad amúgy is a hajam...
    ettől függetlenül lehet kipróbálom, ha beválik, akkor pedig gyakorlat teszi a mestert alapon tudatosan beépítem a hajmacerázós rutinba :D

    VálaszTörlés
  21. Rita: én még mindig fogdosom ;)

    barbi: nekem régen olyan gyorsan száradt, most valami miatt egy örökkévalóság! én 4. alkalommal szárítom így és eléggé megszoktam! :)

    VálaszTörlés
  22. Az én hajam szó szerint makacs, úgy áll ahogy akar.. :D Nálam ez mindig is nagy probléma volt.. Hetente max. kétszer mosom és a képen látható módhoz hasonlóan szárítom, csak hővédő spray-t fújok rá. Természetesen muszáj vagyok "rávasalni" is, hogy kimehessek az utcára. :D Ez már évek óta így van, de tényleg nagyon kezelhetetlen. Pakolások nélkül már biztos kopasz lennék.. :) aki megteheti, kerülje ezeket a szörnyű eszközöket!

    VálaszTörlés
  23. Az én hajam szó szerint makacs, úgy áll ahogy akar.. :D Nálam ez mindig is nagy probléma volt.. Hetente max. kétszer mosom és a képen látható módhoz hasonlóan szárítom, csak hővédő spray-t fújok rá. Természetesen muszáj vagyok "rávasalni" is, hogy kimehessek az utcára. :D Ez már évek óta így van, de tényleg nagyon kezelhetetlen. Pakolások nélkül már biztos kopasz lennék.. :) aki megteheti, kerülje ezeket a szörnyű eszközöket!

    VálaszTörlés
  24. Nagyon szeretem ezeket rendelni

    VálaszTörlés