2012. április 10., kedd

8 dolog, ami miatt szeretek porszívózni

A kedvenc házimunkáim egyike a porszívózás, ez nem volt mindig így, de mivel gyakorlatilag minden nap ránk férne (vállon veregetem magam a fekete szőrű macskához krémszínű szőnyeg választásért) hozzá kellett szoknom valahogy, sőt meg kellett szeretnem.


Sikerült, úgyhogy íme a módszereim:

1.
Hetente kétszer porszívózom végig az egész lakást, általában kedden alaposan, szombaton pedig csak a látszó koszokat. (ahol a papok táncolnak! imádom ezt a kifejezést)
Kedden más nagyobb házimunkát nem is végzek, megadom a tiszteletet.
Ez már egy jó érzést társít a porszívózáshoz.

2.
A másik, ami miatt megszerettem, az a porszívó maga. Régen egy hatalmas ezer tonnás utálatos porszívónk volt, aminek az egyik kereke kijárt és mindig felborult, pont a lábamra, jajdeutáltam!!!
Az újat, amikor lehetett kapni, az ikeában vettük, új lakásba költözés alkalmából, meg mert nem volt saját porszívónk. Nincsen alkalom, hogy amikor bekapcsolom nem az jut eszembe, ahogy ott álltunk bedobozolva és a költözésben mindig segítő barátunk kéri, hogy állítsam a legerősebbre. :)) Kicsit insider vicc, de 3éve megszépíti a porszívózást!


3.
A következő dolog ami sokat segített, az a finom illat porszívózás után. A hol a levegőt kifújja van egy szivacs, amire csepegtetek pár csepp illóolajat (a cseresznyés a kedvencem), vagy fújok rá textilfrissítőből (ami magamnak keverek és majd nemsokára meg is mutatom hogyan). Az olaj kicsit elszínezi a szivacsot, ami engem kicsit sem zavart, de gondoltam szólok előre.


4.
Imádok minden olyan házimunkát, ami látványos és ez nálunk (krémszínű szőnyeg) mindig az!

5.
Nagyon sokáig a porszívó hangját utáltam, ma sem tartozik a kedvenceim közé, ezért mindig zenét hallgatok porszívózás közben, ami azért is jó, mert ha néha én is énekelek, azt a porszívó zúgása elnyomja!

6.
Mérjétek le egyszer hány perc alatt vagytok meg! Sokkal kevesebb lesz, mint amit fejben képzelünk.
Én bútortologatással együtt, nagyon alaposan is megvagyok 1 óra alatt. Erről beszélek, most lemértem és 28 perc! :))

7.
1 óra alatt  nagyjából 240 kalóriát égetünk el porszívózással, ami bár nincsen annyi, mint a futás, de cserébe tiszta lesz a lakás.

8.
Más sem szeret porszívózni, de mégis megcsinálja! :)))



Titeket melyik ok győzött meg leginkább? Egyáltalán valamelyiktől kedvet kaptatok a porszívózáshoz? Hetente hányszor veszitek elő a porszívót? Melyik nap? Milyen a viszonyotok vele? :)
Tudjátok melyik sorozatból van a részlet?

18 megjegyzés:

  1. Dorka imádom az új blogod! A régit is imádtam, de ez most sokkal jobban tetszik! Szerettem a sminkjeid, de annyira kevés volt a bejegyzés, itt meg mindennap olvashatunk rólad, ez már magában megszeretteti a blogod, de még jó témáid is vannak! :D

    VálaszTörlés
  2. Csengetett, mylord? :D Már a kezdőképből megmondtam. :)
    Én hetente kb egyszer porszívózok, nincs kitüntetett nap, akkor amikor energiám van. Csak egy szőnyegünk van, a parketta ha már kívánja akkor felsöprök, ez kb 2 naponta szokott előfordulni.
    Kicsi a lakásunk, én 10-15 perc alatt megvagyok úgy, hogy tologatok is.

    VálaszTörlés
  3. én nagyon utálok porszívózni:D a hangjától ki vagyok, anyu sokszor kelt vele. utálom felcipelni azt a nagy dögöt. viszont a látványos eredményű házimunkát én is szeretem:)

    VálaszTörlés
  4. Ancsy: örülök, hogy tetszik! :) sokkal könnyebb írni, mint videókat felvenni, ahhoz rengeteg minden kell, hogy klappoljon, írni viszont bármikor, bármennyit, bármiben lehet írni.
    a másik ok, hogy olyan dolgokról írok, amik minden nap történnek velem, volt, hogy sminket úgy csináltam, hogy a videó után le is mostam rögtön. szóval szívesebben írok minden szempontból!

    Bogca:nyilvááán! :))) de jó téged itt is látni!

    2sofix:akkor hajrá a zenével! :) ébredni rettenetes lenne rá, nagyon meg is lennék ijedve, hogy ki porszívózik! :)

    VálaszTörlés
  5. Utálok porszívózni, de mikor végzek mindig elönt az elégedettség, fénylik a padló és igen látványos! Én is teszek bele illó olajat, levendulásat, mert az a kedvencem és nyugtató hatású! ha esetleg felidegesítene legyen mi lenyugtasson! :D

    VálaszTörlés
  6. én gyűlölök porszívózni. utálom a hangját és a szaga is büdös. :D
    ált. a párom szokott porszívózni, vagy lesöpörjük a kicsi szőnyegünket, aztán a parkettát is söpörjük. ezért jó, hogy nem padlószőnyegünk van :D
    én a fürdőt szeretem tisztítani domestossal :D

    VálaszTörlés
  7. Nyilván itt leszek, szeretem az ilyen stílusú blogokat, magyar viszonylatban kevés van. :)))

    VálaszTörlés
  8. A mosogatás után számomra ez a legutálatosabb házimunka. :) A végeredményt persze szeretem, de csinálni... :S A szőnyeg konkrétan eszi a szőke hajszálaimat, és nem egyszerű felszedni róla. De lehet csak a porszívó nem jó, ez is eszembe jutott már. :D Nálam szombat a takarítós nap, akkor csinálok mindent. :)

    VálaszTörlés
  9. Lotti :))

    Sunnygirl: akkor mind 2 problémádra itt a megoldás! ;) úú fürdőt is szeretem!

    Bogca: én is úgy vettem észre :(( na majd igyekszünk, smink blogból se volt sok eleinte! :)

    Alessza: nekem a negatív csúcs még a böhöm porszívóval a sötétkék padlószőnyegen a fehér radír cafrangok voltak, minden nap...brrr!
    mosogatás is sorra kerül, úgyhogy nem lesz kifogás, imádni kell azt is! :)

    VálaszTörlés
  10. Különösebb gondom nincs a házi munkával,csak NE LEGYEN KÖRÜLÖTTEM SENKI!!!Utálom ha csinálok valamit és tuti akkor jut eszébe arra császkálni.Apukámtól kaptam "böhöm nagy" vizes porszívót,és jobban szeretem mint a simát.Meg egy gőzgépet.És én úgy szoktam minden héten egyszer hogy porszívózás,gőzgéppel átmegyek rajta és megint porszívózás.Igen tudom tripla annyi idő,de a végeredmény leírhatatlan.A porszívó vizébe én is rakok pár csepp illóolajat,hogy kellemes illat lengje be a lakást.

    Anyósnak hasonló kis porszívója van mint neked.Nagy unszolások közepette párom darabokra szedte és ki takarította (mert már porszívózás közben nem szívta,hanem inkább fújta a port) kb 8 évnyi folyamatos használat után.Hiába hogy a textilzsák folyamatosan volt mosva.Takarítás után ugyan olyan volt mint új korában.Szóval nem árt néha szét szedni a porszívókat kicsit alaposabban és kitakarítani,meghálálja a törődést:)

    Bocs hogy ilyen hosszú kommentet írtam:)

    VálaszTörlés
  11. iiiimádom a hosszú kommenteket! :))
    eddig nem is gondoltam bele, de én is akkor szeretem csinálni, ha egyedül vagyok! :)
    nemrég én is szétszedtem a miénket, mert nem szívott rendesen, egy napig nyűglődtünk vele 2-en,hogy hol lehet a baj, mire kiderült, hogy a cső kanyarodó műanyag részébe ékelődött be úgy egy tégladarab(???) hogy nem látszott, de minden koszt felfogott! elképesztő bökőszerszám gyártásba kezdtünk, áztattuk, nyomtuk húztuk, meg se moccant és nyilván akkor még azt sem tudtuk mi az, vagy hogy egyáltalán valami van e ott, mert látni nem lehetett! :))
    azóta szív, mint újkorában! :))

    VálaszTörlés
  12. Én utálok porszívózni, de annyi jó ötletet adtál, hogy kedvet kaptam hozzá! Főleg a 3. dolog tetszett! Én is nagyon szeretem ha mindennek finom, tisztaság illata van!!! :)) Ja és a blogod is annyira jóóó! Mindennap nézem, hogy van-e új bejegyzés (általában van :D)és ha van akkor egyből elolvasom, bármit csinálok épp :))

    VálaszTörlés
  13. Én is utálok, főleg, mióta hullik a hajam:/
    Az ikeában is lehet porszívót kapni?:) wow:)
    Ha légfrissítőt fújok a kis szivacsra az is jó?:)

    puszi neked Dorkám, várom a mosogatós posztot is, mert az is mumus nekem:)

    VálaszTörlés
  14. Na igen, a radír. :D Én már rájöttem, hogy azt jobb ha összegyűjtöm az asztalon, aztán leseprem egy kukába, mert enélkül aztán tényleg katasztrofális lenne a helyzet. :D Jöhet a mosogatós post is akkor, hátha egyszer megszeretem.:))

    VálaszTörlés
  15. én se rajongok a porszívózásért, főleg h a porallergiámnak és gyerekkoromban az azóta szerencsére elnőtt asztmának se esett jól. Épp ezért parketta van, és kis szőnyeg, kisebb takarításkor vizes mikroszálas felmosóval végig lehet rajta nyargalni, bútort tologatni több idő:) a heti porszívózást meg a párom feladata:) igazából ő vállalta, a munkamegosztás jegyében mindig ő porszívóz és sokszor mosogat, enyém pedig a fürdő-wc, konyha, felmosás stb. (fürdő a kedvenc) azt hiszem ennél jobban nem is járhattam volna:) az illóolaj viszont remek ötlet, ki fogom próbálni!
    Dorka, hihetetlenül cuki ez a zöld porszívó!!! :) nem csodálom h megszeretted:)

    VálaszTörlés
  16. Ágibábi: ez volt a cél! :)) hajrá! köszi nagyon, örülök, hogy tetszik a blog!

    Csillu: lehetett :( szerintem a légfrissítőnek nem tart olyan sokáig az illata! mosogatással készülök! ;)

    Alessza: én megszokás és fáradtság miatt mindig lesöpörtem, de akkor azonnal kapcsoltam, hogy nem kellett volna! :)

    Tündi:óóó megtartani az ilyen embert! :))

    VálaszTörlés
  17. Csak hogy idézzek a Csengetett Mylordból: AZ FINOM LESZ.:D

    utálok porszívózni, de sokkal szívesebben csinálom, mint pl a portörlést:)

    VálaszTörlés
  18. :))) nekem a portörlés olyan semmi extra, ha megy valamilyen film/sorozat akkor körbeszaladok, kb.5 perc. nincs ami porosodhat, szóval nincs is mit törölni! :)

    VálaszTörlés