2012. április 1., vasárnap

A legegyszerűbb medvehagymás recept

A hétvégén a takarítás mellett az isteni medvehagymáé volt a főszerep. Fesztiváloztunk, ahogy csak bírtunk és ahogy azt a mecsekieknek illik.


Ahogy a medvehagyma népszerűsödik (hurrá!), úgy egyre több recept kering, és ezekkel nem akarom felvenni a versenyt, de amiben az én kedvencem mindegyik medvehagymás ételt veri, az az egyszerűsége.
Íme a medvehagymás fűszervaj, tádámm:


Hozzávalók:

1 marék mecseki medvehagyma
1 kocka (200g) vaj
só,bors,vegeta


Elkészítés:


A vajat vásárlás után ne tedd a hűtőbe, vagy ha eleve ott van, akkor vedd ki és hagyd, hogy megolvadjon.
Én fel is szoktam kockázni, úgy sokkal gyorsabban olvas és összedolgozni is könnyebb.
A medvehagymát vágd hosszú, de vékony csíkokra.
Egy keverőtálba tedd bele az eddigieket és tiszta kézzel trutyizd nyomkodd össze. A kéz melegétől a vaj nagyon jól keverhető lesz, és ilyenkor borítsd hozzá a medvehagymát. Jöhet só, bors, aki szereti az ízét, annak egy pici vegeta és a legjobb rész, a kóstolgatás. Ez nálam rendszerint átcsap már az evésbe, amit nehezen tudok abbahagyni, mert a világ legegyszerűbb receptje a legfinomabb is egyben!
Jó étvágyat!

Nektek melyik a kedvenc medvehagymás receptetek? Ti is annyira imádjátok a medvehagymát, mint én? Az illatával hogy álltok? Nekem gyerekkorom óta a kedvencem, pedig még akkor azt se tudtam, hogy az a medvehagyma illata.

18 megjegyzés:

  1. Soha nem ettem még medvehagymát. :$ Mondjuk a hagymát eleve nem igazán szeretem, hasonló az íze? :)
    (Egyébként tetszik a blogod, a sminkeset is szerettem, de ez még közelebb áll a szívemhez. :-) )

    VálaszTörlés
  2. nagyon örülök,hogy tetszik, kezdek rájönni, hogy hozzám is ez áll közelebb! :)
    medvehagymát a fokhagymához szokták hasonlítani, de szerintem van benne az újhagyma frissességéből egy pici, nem olyan agresszív az íze és sokkal sokkal egészségesebb! :)

    VálaszTörlés
  3. Én is nagy rajongó vagyok, nekem a medvehagymás pogi a kedvencem, de tulajdonképpen bármilyen formában jöhet. Ezt a fűszervajat meg kipróbálom, egyszerű, de biztos fini. Köszi!

    VálaszTörlés
  4. Én fagyasztva fogok kapni a 7en (frissen szedettet, csak nem tudok hamarabb elmenni érte), várom már, még sose ettem de idén ki akartam már próbálni:)

    VálaszTörlés
  5. Emma: pogi is nagyon tuti, de ehhez képest komoly munka! :))
    Csillu: a fagyasztott előtt vegyél frissen legalább egy picit!! elsőre ne azt próbáld ki! nagyon nehéz úgy lefagyasztani,hogy ugyanolyan finom legyen, mint frissen! piac,vagy küldök Nektek postán! ;)

    VálaszTörlés
  6. Nálunk már évek óta nagy népszerűségnek örvend a medvehagyma:) Egész kicsi koromtól ismerem. Hétvégén szedtünk is egy nagy kosárral.
    Kedvencem a medvehagymakrémleves (de bután hangzik :D ), anyukám saját receptje.

    VálaszTörlés
  7. postááán frisset?:)))
    hááát....nem mondok nemet:))

    VálaszTörlés
  8. viktoria: azt is imádom! én 3 éve eszem,de nyakló nélkül. :)

    Csillu:írd meg gyorsan a címedet emailben vagy fb-on! ;)

    VálaszTörlés
  9. Jaj hát én nagyon szeretem a medvehagymát, meg tulajdonképpen minden hagymát zsákszámra képes lennék enni, a medvehagymát meg különösen :)
    Kedvencem nekem is a pogácsa, de szerintem túróval és fűszerekkel elkeverve isteni finom, főleg akkor ha fogyókúrázik az ember és egész nap csak túrót meg joghurtot ehet, mert végre valami friss, tavaszi, üde ízhez is jutnak az ízlelőbimbóim és persze én is :D

    VálaszTörlés
  10. de jó! még egy hagymás! :))) én is imádom!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon örülök egy medvehagymás receptnek, imádom, és jól is néz ki a vaj. Tuti kipróbálom. Köszi a receptet.

    Puszi <3

    Dorka :D

    VálaszTörlés
  12. szuper! majd írd meg milyen volt! :)

    VálaszTörlés
  13. Oké!
    Már előre tudom, hogy isteni finom lesz.

    Legyen szép napotok!

    Dorka <3

    VálaszTörlés
  14. itt mst sül a medvehagymás pogácsa:)

    VálaszTörlés
  15. Rami: az is nagy kedvenc! milyen lett?

    VálaszTörlés
  16. imádom a fűszeres vajat, és valami hasonlót ettem tavaly nyáron Lengyelországban, de tuti nem medvehagyma volt

    VálaszTörlés
  17. igen, a medvehagyma a miénk! :)

    VálaszTörlés