2012. április 11., szerda

Brokkoli-megszerettető recept

Én mindig is imádtam a brokkolit, a legeslegegészségesebb dolog a világon, de ezzel egyedül voltam itthon, egészen eddig a receptig. Úgyhogy aki szeretné megkedveltetni a brokkolit valakivel, annak itt egy recept, ami nálunk bevált! Főételként és köretként is szoktuk enni.


Ilyen, ha főétel, sokával

Hozzávalók:

1 nagy fej brokkoli
1-2 gerezd fokhagyma
3-4 evőkanál olívaolaj
fél citrom leve
só, bors, fűszerek (nálam rendszerint curry)

Elkészítés:

Legelőször el kell dönteni, hogy sütőben vagy mikróban akarjuk elkészíteni, én a sütőt akkor választom, ha köretként esszük, a mikrót, ha még jön hozzá sonka és az egész a főétel lesz. A sütősnél kicsit puhább lesz, a mikróban ropogósabb.

Ha sütőben szeretném megcsinálni, akkor előmelegítem 180 fokra, légkeverősre, mielőtt nekikezdek.
A brokkoli kisebb fejeit levágom (minél puhábban szeretnénk, annál kisebb fejekre kell bontani) és megmosom.
Egy nagy tálban összekeverek minden más hozzávalót és beleöntöm a brokkolit, addig hempergetem a brokkolit, amíg mindegyik fej szószos lesz!
Ha a mikrót választom, akkor kicsi vizet is rakok hozzá.
Mikróban 10 perc, sütőben 10-15.

Ha köret, akkor készen is van, ha főétel, akkor beteszem egy serpenyőbe/wokba, csíkokra vágok sonkát (én nagyon szeretem a selyemsonkát, jól passzol a semmi íze ezzel az étellel) és az egészet sonkástól, brokkolistól megforgatom a serpenyőben/wokban, amíg a sonka szépen át nem sül.
Ha főétel, akkor rizst is főzök hozzá, de tegnap magos kenyérrel ettem és nagyon finom volt.
25 perc alatt semmi munkával nagyon finom (curryvel egzotikus) és egészséges vacsora!

Jó étvágyat!

Szeretitek a brokkolit? Szerintetek van csodálatosabb fűszer, mint a curry? 
Ti is éhesek lettetek, mire a bejegyzés végére értetek?

9 megjegyzés:

  1. Én csak azért nem lettem éhes, mert a mai konyhai projektem egy 12l-es kondér csülkös bableves volt, házi füstölt sonkából, és épp meg kell tartóztatnom magamat, hogy ne egyek egy negyedik tányérral:))))

    Amúgy nekem is nagy kedvencem a brokkoli, a leggyorsabb elkészítése nálam, ha bedobom pár percre a fritőzbe, amikor krumplit sütök a gyerekeknek:)))

    A curry pedig alapfűszer, csinálj egyszer csirkeragut kockára vágott zellerrel és sok curryvel, vmi álom...na jó, zellerfan is vagyok;)
    Csók!:)

    VálaszTörlés
  2. Imádom a brokkolit! Meg a curry-t is! :))

    VálaszTörlés
  3. Nem szerettem a brokkolit, vagyis azt hittem, (ezért nem is csináltunk itthon soha semmilyen formában), aztán kb. 1 hónappal ezelőtt keresztapám hozott rántott brokkolit, megkóstoltam, és rájöttem, hogy mégis szeretem. Úgyhogy azt hiszem ezt a receptet mindenképp ki fogom próbálni. :) Köszi Dorka! :)

    VálaszTörlés
  4. Imádom a brokkolit!
    Nyersen, rántva, sajttal karfiollal és besamellel megfőzve, krémlevesként, köretként, mindenhogyan. Nem is értem, hogy nem lehet szeretni, annyira isteni íze van! :)
    Curryvel még sosem próbáltam, de most kedvet kaptam hozzá. :)

    VálaszTörlés
  5. Egyik kedvencem a brokkoli! Vicces, hogy tegnap este én is ezt csináltam mai ebéd gyanánt. Én karfiollal együtt pároltam és citromos-fokhagymás olivában némi kukoricával összemelegítettem. Köretnek is szeretem, de így a kedvenc. :)

    VálaszTörlés
  6. Szerintem van pár fűszer, ami csodálatosabb a currynél :-D (Igazából akárhogy próbálom, nem bírom igazán megszeretni, szóval csak ezért.)

    De a brokkolit imádom.
    Úgy is jó, ha az ember előfőzi, aztán leönti tojással elkevert tejföllel, megszórja reszelt sajttal, és sütőben szép pirosra süti. Ugyanezt lehet besamelmártással is, vagy sajtszósszal. Pirított szalonnakockákkal szükség esetén lehet "férfiasítani" egy kicsit ;-)

    VálaszTörlés
  7. Ha ez a sonkás brokkoli olyan finom mint amilyen jól néz ki, akkor az íze 10 pontból 14-t ér el.

    Én mindig is szerettem a brokkolit.
    Jaj de éhes lettem. :D

    Imádom a blogot.

    Dorka <3

    VálaszTörlés
  8. Szia! Eddig csendes követője voltam a blogodnak, de gondoltam most hozzászólok.:) Imádtam a régit is, de ez valahogy más, sokkal több praktikát tudok innen ellesni és külön nagy öröm, hogy mindennap olvashatok valami újat. Ezt a brokkolis dolgot mindenképp kipróbálom este. A vőlegényem nem épp zöldségpárti, de így hátha megkedveltetem vele. Én imádom a brokkolit, az egyik kedvenc levesem a brokkolikrémleves.:) További sok sikert a blogodhoz! :)
    Üdv: Froz

    VálaszTörlés
  9. Csillu: jaj, nem kellett volna elolvasnom, nyamnyam, de imádom! :)

    Alessza: ez a brokkoli ezek szerint ilyen, senki nem szereti, amíg meg nem kóstolja! :))

    Bogca: már meg sem lepődök, határozottan ikremnek érezlek a csengetett mylord óta! <3

    Emma: fúúú de jól hangzik, éhen halok! :)

    Maris: ki fogom próbálni, nagyon jól hangzik!

    Bambusz: én csak a kommenteket válaszolom meg, de korog a gyomrom!

    Froz:nagyon köszönöm, örülök, hogy írtál! a levest imádom én is! majd írd meg, hogy sikerrel jártál-e?! :)

    VálaszTörlés