2012. április 19., csütörtök

Fuga tisztítás 2 módszerrel

Csütörtök nálam már rég óta a fürdőszoba-tisztítás napja! Hurrá! Ezt csinálom a legszívesebben, mert mivel viszonylag halkan lehet csinálni, mindig úgy időzítem, hogy a barátnőimmel csacsogok közben telefonon.
(Szóval lányok, ha csütörtökön telefonálok, akkor már tudjátok, hogy épp a wc-t sikálom közben, köszönöm, hogy így is szerettek!) 

Szóval ma nekiestem a fugáknak, ebben a lakásban először. Nagyon koszos volt, és meg voltam győződve, hogy szürke az alapszíne.
 
2 fegyverem volt: egy speciális fugatisztító (Mellerud márkájú) és a nagy nagy kedvencem a szódabikarbóna. A sütőgomboknál már bizonyított, de azért ez mégis fuga, szóval szkeptikus voltam.

Ez a kiinduló állapot (fújfújfúj):


A fugatisztítót ismertem, egy csíkon végigmentem fogkefével, semmi extra. Szóval átnyergeltem a szódabikarbónára, mert már nagyon kíváncsi voltam.
Egy pohárban krémesre kevertem a szódabikarbónát vízzel és egy régi fogkefével nekiestem! Nem haltam bele, csak kicsit átsúroltam, a pasztát rajta hagytam azokon a részeken, ahol már végeztem.
Amint végeztem, vizes ronggyal feltöröltem az egész padlót. Ilyenkor még szürke színű volt a fuga, de már szép tiszta.
Amikor megszáradt ez a látvány fogadott:


A szódabikarbóna már megint levett a lábamról! Imááádom! A fürdő csak úgy ragyog, ráadásul vegyszerek nélkül és fillérekért!
Hajrá lányok, hívjátok a barátnőiteket és irány fugázni!

16 megjegyzés:

  1. Atyaúristen ez hihetetlen! Kár, hogy nincsen itthon szódabikarbóna! XD De muszáj vennem, ezek után! Köszikösziköszi a tippet! ^^

    (kedvenc szavam a bejegyzésben: fújfújfúj - ezen röhögtem 15 percig :D)

    VálaszTörlés
  2. Múltkor én is nagy fürdőszoba tisztításban voltam.Én forró ecet és víz kombót használtam.A fürdőkád és a csempe vakító fehér lett:)(De a forró ecetnek rohadt büdös szaga van).

    VálaszTörlés
  3. Titanilla: addig szóba sem állok Veled, amíg nem veszel! :)))

    Ms.Xixin: ecetszag tényleg elviselhetetlen, de csodákat tesz, ha meg kéne mondanom, hogy melyiket szeretem jobban, az ecetet vagy a szbkb-t (hogy rövidítik?) akkor komoly bajban lennék! :)

    VálaszTörlés
  4. remélem szódabikarbónát mindenki a patikában vesz, sokkal olcsóbb és nagyobb kiszerelésű is, mint a pl. horváth rozis/kotányis. ;)
    köszi a tippet, hamarost én is nekiállok otthon ezzel a módszerrel. :)
    nagyon kedvelem az új blogod Dorka, örülök, h ennyire aktív lettél! ;)
    (bár azért olykor 1-1 régi posztot is szívesen vennék tőled, örök szívemcsücske és mindig aktuális mutogatnivaló a húsvéti nagy szempillaspirál teszted, annyira cuki vagy benne. :))

    VálaszTörlés
  5. Esküszöm kedvet kaptam ettől a poszttól a fuga tisztításhoz! :)
    Imádlak! <3 :)

    VálaszTörlés
  6. Szódabikarbónáról még annyit, hogy patikában 200g olyan 120-150 Ft körül mozog. :)

    VálaszTörlés
  7. Kezdek félni!A sütőgomb után érzem a fugatisztításra is ráveszel...:D

    VálaszTörlés
  8. dyna: én a metróban veszem, 1kg 300 ft körül van! :) köszönöm szépen, nagyon örülök, hogy tetszik a poszt, jön majd még videó és égetem még magam boldogan! :)

    Eraaa: ez volt a cél! <3

    Évici: ez a titkos célom! :)))

    VálaszTörlés
  9. szódabikarbóna, ecettel keverve cif helyett tökéletesn. én is ecetet használok egyébként a fürdőben, anyukám is ezekre esküszik. meg ő pl. öblítő helyett ecetet tesz a mosógépbe egy kis illóolajjal megspékelve.

    VálaszTörlés
  10. Kata: én a cif illatát szeretem, van amit azzal súrolok, szódabikarbóna+ ecet a lefolyókba megy! :) öblítőnek ki fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés
  11. Kipróbáltam, és nekem is ragyogó hófehér lett a fuga, tisztára, mint új korában :-) Köszi a tippet! (Utána több vízből is fel kellett mosni, mert az első felmosással csak szétkentem a járólapon a fehér maszatot, de végigmentem még 1-2szer ecetes vízzel, és a végén gyönyörű lett minden.)

    VálaszTörlés
  12. A szódabikarbóna sem rossz, csak nagyon sokáig kell sikálni, hogy megtisztítsa a fugát. Én átfestettem a fugáimat, és így sokkal kevesebb időbe került. Itt egy videó: https://www.youtube.com/watch?v=ATA5MJOE0M8
    Ja és ráadásul a bézs csempémhez annak idején nagyon világos fugát választottunk, és most átfesthettem végre olyanra, amilyen tetszik.

    VálaszTörlés
  13. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  14. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  15. függőleges felülethez is ajánljátok? köszönöm

    VálaszTörlés
  16. Én itt olvastam nagyon jó módszereket: https://bazarblog.hu/eletmod/fugatisztitas-ecettel/

    VálaszTörlés