2012. április 23., hétfő

Bevásárlólista

Az elmúlt fél évben kipróbáltuk, hogy milyen az, ha hetente egyszer vásárolunk. Amióta én sem vagyok minden nap boltközelben, extra idő és pénz bemenni a városba vásárolni! (Másfelől elég úri dolog azt mondani, hogy a héten már voltam a városban! - pont mint Mr. Meldrum a Csengetett Mylordban.) 
El tudjátok képzelni milyen bosszantó volt, amikor egy ilyen nagybevásárlás után valami kimaradt. Télen kocsival több mint 30 perc a legközelebbi bolt, úgyhogy összeszedetten kell bevásárolnunk.

Fél év alatt rengeteg előnyét vettem észre az ilyen bevásárlásnak:
  • olcsóbb - 1x megyünk, nem a sarki méregdrága boltba, nem veszünk hülyeségeket, mert annyi minden más kell a kosárba, hogy nem kell még egy valami csak, hogy legyen
  • sokkal kevesebb idő
  • csak a listán szereplő dolgokat vesszük meg
  • kevesebb ételt dobunk ki
  • nincs gond, hogy mit együnk, előre el van döntve
Nem lenne igazságos, ha a hátrányokat nem írnám le:
  • időbe telik kitalálni, hogy mit együnk egész héten
  • néha fárasztó
  • nincsen jaj de megkívántam a ...-t, együnk ma azt
Nem volt más hátra, mint összeírni, hogy mi legyen a naaagy bevásárlólistán.
Először leírtam a Metroban, hogy melyik sorban mit lehet kapni, így nem nagyon maradt ki semmi, amire kapásból nem gondol az ember. Ez egyszer fura, mert egy papírral tollal, kvázi leltároztam végig az üzletet, de megérte, főleg, hogy így a listán sorban jönnek a dolgok és nem kell visszarohangálni valamiért, ami egy ekkora boltban sok idő.
Aztán végiggondoltam miket szoktunk enni, a fő hozzávalókat leírtam és így készült el a lista, mindenhol van plusz hely, ha valami extra kell, de eddig jól megvoltunk ezzel is.

A listát párszor kinyomtattam és a konyhába kiakasztottam, így ha valami éppen elfogy, akkor simán beikszelem, vagy szövegkiemelővel kihúzom.
Amikor vásárolni indulunk, hozom a listát és útközben (fél óra) kitaláljuk, hogy miket is ennénk és mivel nem kell írni, csak x-elni a kocsiban is összehozzuk a heti menüt.

Mi szeretünk mindent együtt csinálni, de néha nem nagyon érünk rá és hogy ne 2 ember ideje menjen,szoktunk versenyezni, hogy ki tud előbb kipipálni mindent a listájáról, ilyenkor persze kettéosztjuk, hogy ki mit vesz és a kasszánál találkozunk, ez akkor is nagyon jó, amikor úúútáljuk az egészet és valamivel fel kell dobni a bevásárlást.
Talán bevezetőnek elég is ennyi, itt az én listám, az életem egy nyitott könyv, nézzétek mi mindent szoktunk venni.

Ha le akarjátok tölteni, akkor itt van pdf-ben is.

Időközben már üresen is megtalálhatjátok, itt.

Ha azt hittétek, hogy túl vagyunk a mai izgalmakon, akkor tévedtetek, a java még hátra van.

A facebookon írtam, hogy szeretném meghálálni, hogy ilyen hirtelen ennyien lettetek, arra gondoltam, hogy 3 olvasómnak elkészítem a személyre szabott bevásárló listáját.

Aki szeretne élni a lehetőséggel kommenteljen valamit (kedves, biztató szavakat / a listáról a kedvenc elemét / a kedvenc Szivesbocsának nevét / akármit) a facebookon belinkelt bejegyzés alá.

A jelentkezés határideje most szerdán (2012.április 25.) 20:00!

A nyerteseket a facebookon még szerda este kihirdetem, akik, ha elküldik a listájukat, akkor még a héten elküldöm a pimp-elt verziót, úgy ahogy az nekik tetszik!

Mit szóltok a nem kézzel fogható nyeremény játékhoz? Mennyire megtervezett a bevásárlásotok? Hetente hányszor rójátok a sorokat a boltban? Egyedül vagy párban vásároltok? Szeretitek vagy gyorsan túl akartok lenni rajta?

16 megjegyzés:

  1. Mi is hetente egyszer járunk boltba "nagy bevásárlásra" , és ha vmi esetleg hétközben mégis elfogyott volna, vagy kimaradt a listáról, akkor csak leugrunk a sarki kisboltba. Amúgy szerintem is sokkal praktikusabb a heti egyszeri bevásárlás. A listát pedig úgy készítem el, hogy körbe járom a lakást és ami nincs,vagy kifogyóban van azt felírom. Aztán a boltban még eszembe jut jó pár dolog nézelődés közben :) Esetleg meglátom az akciós, leértékelt termékeket, amikre nincs szükségem, de most csak fele annyiba kerül :P :$ Ti is ilyenek vagytok? Vagy ez csak nálam "betegség" ?

    VálaszTörlés
  2. Jajj, nagyon-nagyon tetszik ez a lista! :) Milyen programmal szerkesztetted?

    Én nem igazán szeretek vásárolni, de ha már menni kell, inkább a barátommal, mint egyedül. Érdekes módon ő egyedül jobban szeret, mert akkor minden kis limitált vagy akciós dolgot megnézeget, és hazahoz mindenféle mókás dolgot :), én meg jobban szeretek gyorsan, sokszor listával végigrohanni a bolton.
    Igyekszem megtervezni a bevásárlásokat, de nem mindig jön össze, de most nagyon megtetszett a módszered, jó lenne valami hasonlót megvalósítani nálunk is. :)

    VálaszTörlés
  3. Jó ez a kis lista, tetszik. Én is az ilyen rendezettség és szervezettség híve vagyok. Jövő tavasszal kirepülök a fészekből, onnantól nekem is jól jön majd egy ilyen lista. :)

    VálaszTörlés
  4. Szia Dorka! Nekem sajna nincs facebookom, de sebaj nem is ezért írok.:) Imádom olvasni ezeket a praktikákat, mindig sokat tanulok tőled. Én még nem élek együtt a vőlegényemmel (majd a suli után), de már előre "rettegek" tőle, hogy fogok ennyi mindennel megbirkózni,de ezekkel a kis tippekkel szinte látom a fényt az alagút végén.:D Én egész fiatal korom óta be vagyok avatva a házimunka, sütés-főzés rejtelmeibe (és mivel az utóbbi állítólag elég jól megy) ezért szünetekbe vagy mostanában már hétvégén is édesanyám legnagyobb örömére átvállalom a házimunka ezen részét. A mosás-vasalással nincs különösebb gondom, egész jól kikapcsol, még mosogatni is szeretek, de a porszívózás, portörlés egy rémálom. Várom a további hasznos észrevételeket,tippeket, szerintem sokunk mindennapjait teszik könnyebbé.:)

    VálaszTörlés
  5. Én is a nagybevásárlás híve vagyok, heti egyszer tökéletes is lenne, de egyszerűen nem megy. Nemtudok előre mindent megvenni. Tej, kenyér, gyümölcs, zöldség(saláta, paradicsom) ezek romlandóak. És ha egyszer elmegyek a kisboltba, akkor valahogy más is hazajön. Egyetem mellett épp azt készítek, ami a leggyorsabb, hisz nem sok időm van. Pedig ez olyan jó kis tipp. Megpróbálom követni, hátha csak sikerül.
    Köszönjük Dorka!

    VálaszTörlés
  6. Minden tiszteletem a tiéd :D Mi messze nem vagyunk ilyen rendszeresek, akkor megyek el nagybevásárolni, ha egy fűszál sincs itthon... De ezt a listát elteszem, és ha gyerekem lesz, ilyet fogok csinálni :D

    VálaszTörlés
  7. Ez nagyon tetszik,én is lementem ez a listát:)

    VálaszTörlés
  8. munkából haza esve annyira szeretem olvasni a blogod, esküszöm kikapcsol :-)))) SOOOOOOOK bejegyzést még;)))

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szuper ez a lista! És nagyon örülnék egy személyre szabott verziónak. :)
    Egyébként mi is hetente 1x és listával járunk vásárolni.

    VálaszTörlés
  10. van azért még hátránya is, legalábbis én még nem találtam ki, hogy nekem hogy jó igazán.
    egyedül lakom, és van közel bolt, csak egyszerűen nem igazán szeretek vásárolni :) de hiába találom ki előre, hogy mit főzök, egy csomó minden közbejöhet, és rengetegszer dobtam már így ki kaját. úgy terveztem, hogy hétfőn sütök husit, ezért levettem a fagyasztóból (ami amúgy iszonyú kicsi, szóval ez se triviális), de legközelebb csütörtökön volt, hogy időben hazaértem munkából, az pont annyi, hogy dobhatom ki a husit...

    de lehet perzse, hogy csak szervezetlen vagyok, csak hát az is iszonyű bosszantó, amikor 1000forintokat dobok ki így.

    VálaszTörlés
  11. tvivien: még 2 óra és kiderül! :)))

    Livina: csak olyan dolgokra repülök rá, amik a listán vannak, az lefed mindent ami tényleg kell, próbálok nem belefutni, hogy valamit csak azért vegyek, mert olcsóbb, pedig nem is kell. persze ha olyan van akciósan, ami kell, akkor nagyon örülök! :)

    fülike: hát hajrá! már ma este Tiéd lehet a személyre szabott lista!
    egyénként ezt Corel-ben rajzoltam.

    Verus: addigra már mindent tudni fogsz! :) nagyon jó lesz!

    Froz: addigra menni fog minden! :) porszívózásra tudod már a trükköket, portörlésről már egyre valószínűbb egy bejegyzés!

    Izolda: nem nagyon van olyan étel, ami nálunk fél óránál tovább készül. régen én is féltem ettől a minden megromlik dologtól, de azt vettem észre, hogy ami óta a metróban veszünk zöldséget az 1 hétig boldogan elvan, sparban vettem olyat, ami már estére megpunnyadt. próbálom az árumozgás-összeesküvés elméletemet kiverni a fejemből. húsokról konkrétan tudom, hogy milyen sorrendben járja be a boltokat, ezért járunk a metro-ba!

    Mesi: csakis a listák! :)

    Suzy: jaj de jó itt látni! hello drága! hát az az igazság, hogy itt a világ végén rákényszerültünk a rendszerességre!

    Ms.Xixin: vagy játssz a saját verzióért! ;)

    Gubo23: nagyon örülök, köszönöm! igyekszem!

    Susu: aakor hajrá facebook! ;)

    kardigán: nálunk azóta sokkal kevesebb haja kerül a kukába, azt én is nagyon utálom! :)

    VálaszTörlés
  12. tegnap voltunk bevásárolni, és a te listád szolgált alapul, nem nyomtattam ki és nem ikszeltem, csak kimásoltam egy lapra a listádból amire szükségem volt, barátom nagyon kacagott, hogy internetről írom a listát és nem fejből, de így sokkal egyszerűbb volt és semmi se maradt ki. köszi Dorka :D

    VálaszTörlés
  13. Az www.ichef.hu weboldal egy olyan online receptekkel foglalkozó weboldal és hozzá tartozó társalkalmazás elkészítésén fáradozik, ami lehetővé teszi, hogy Ön kényelmesen a számítógépe, tablet-je vagy telefonja mellől egy kattintással össze állíthasson egy többfunkciós bevásárlólistát.
    A bevásárlólista lehetővé teszi, hogy megkönnyítse a bevásárlást önmaga és azok számára akik részt vesznek szükséges összetevők beszerzésében. Az iChef online receptgyűjtemény és a bevásárlólista segítségével meggyőződhet róla, hogy milyen egyszerű is ez a folyamat, ha olyan eszköz van a kezében, ami nagyban segíti a bevásárlással kapcsolatos teendők elvégzésében. A bevásárlólistát szerkesztheti, kinyomtathatja és elküldheti ismerőseinek. Az ichef.hu online receptgyűjtemény oldalon fantasztikus ételreceptek várják az érdeklődőket a szükséges összetevőkkel és rengeteg segítséggel. Fantasztikus ételfotók és az elkészítés lépéseit illusztráló izgalmas képek segítenek eligazodni a főzés tudományában.

    VálaszTörlés
  14. nagyon jó a lista köszönöm

    VálaszTörlés