2012. április 26., csütörtök

Tavaszi fáradtság és betegség

Eddig minden nagy évszakváltásnál (tél-tavasz és nyár-ősz) egy hónapot azzal töltöttem, hogy a betegségből ki-be jöttem. Idén pedig semmi, leszámítva pár nap gyengélkedést, de inkább csak, mert jól esett és nem akartam jobban megbetegedni. 
A másik, a tavaszi fáradtság, ami szintén elkerült, több energiám van, mint bármikor máskor. A kettő összefügg egymással és azzal, hogy idén sok mindent máshogy csinálok, mint eddig.

Kevesebb stressz
 

Nyilván éppen túl a diplomán, az ember sokkal kevesebbet stresszel, de egyébként is hajlamos vagyok rá, ezért próbálom visszafogni magam. (ha rájövök a tuti módszerre, akkor írok róla) 
Amit még a stresszhez lehet sorolni, az, az a tény, hogy sokan csak akkor tudnak pihenni, ha betegek, ezért kicsit, tudat alatt vágynak rá, hogy megbetegedjenek és a szervezet ezt rögtön kiszúrja. A kevesebb stressz ebben is segít, ne meneküljünk a betegségbe. 

Több mozgás


Szeles esős tavasszal könnyű azt mondani, hogy még nem elég jó az idő, ezért nem megyek ki a szabadba. Én december óta majdnem minden nap kint vagyok 1 órát, persze jól felöltözve és semmi bajom!

Az se árt, ha néha olyan mozgást végzünk, amibe nagyon beleizzadunk,ha félünk a kinti erős széltől, akkor otthon is könnyen lehetünk csurom vizesek! Így vagy így.

Egészségesebb ételek


Télen nem könnyű egészségesen enni, de éppen tavaszodik és bukkannak elő a jobbnál jobb zöldségek. Az aktuális kedvenc a retek, és a spárga de biztos jót tett a több mázsányi medvehagyma, amit megettem, a legtöbbet így elkészítve.

Rengeteg víz


Nekem ez volt a legnehezebb, mert minden bizonnyal egy teve vagyok, de rászoktam a napi 3liter víz ivásra, akinek ez elképzelhetetlen, az hamarosan olvashatja a módszereimet, nem volt könnyű, de sikerült. Sziasztok, Dorka vagyok és sokat iszom!

Gyakori kézmosás


Elég megnézni egy részt a Milyen tiszta a lakásod?-ból és az ember mániákus kézmosó és pucoló lesz. 
Nem is hinnénk, hogy milyen fontos, hogy amihez gyakran érünk, az tiszta legyen.
Legalább hetente letörlöm a számítógépeket és a telefonokat fertőtlenítős kendővel és próbálom a kezem is mindig tisztán tartani.

Alvás


Éjjeli bagoly mondja verébnek, hogy sokat kell aludni, de ha valamire, erre oda kell figyelni! Inkább valami más, felesleges dolgot iktassunk ki az életünkből, de semmiképp se az alvást.

Kerüld a betegeket


Nincsen semmi baj azzal, ha nem a legnáthásabb barátaiddal töltöd az időt, sőt, idén az egyik barátnőm direkt megtiltotta, hogy meglátogassam, mert kerülgette a betegség. Köszönöm!
Tudom, hogy nem könnyű, ha a kolléga a szomszéd asztalnál egész nap tüsszög, de ilyenkor kell gyakran szellőztetni és bízni abban, hogy a többi óvintézkedés is elég.

Ha mégis elkapna

Még nagyon az elején el lehet kapni a betegséget, nálam nagyon sokáig a 2 Aspirin+2 óra alvás rögtön segített, vagy legalábbis elnyomta a betegséget. Idén gyógyszert se szedtem, amin én vagyok a legjobban meglepődve.
2 dolog van, amit viszont még mindig szedek és le vagyok nyűgözve, hogy mennyivel jobb, mint bármilyen gyógyszer. Az egyik az 1000-es C-vitamin, nem is tudom miért nem szedtem mindig, a másikat egy barátnőm mondta, és mivel mindig jó tippjei vannak, hallgattam rá, szóval a méregdrága Multitabs Immuno-ról van szó. 3000ft körül (felett) van az ára 1 doboznak, amiben 30 db van, ami szerintem botrány és lehet, hogy csak azért gyógyultam meg, hogy ne kelljen többet venni, de segített. (Az legtöbb multivitamint állítólag el lehet felejteni, de ez, ha csak placebo-hatással, vagy ijesztgetéssel is, de segített.)

Remélem, jól vagytok, vagy hamar jobban lesztek! 

Nektek mi a tuti tippetek a tavaszi nyavajákra? Nálatok van aki hazaviszi a betegséget, de ő nem lesz beteg, pedig nem tesz érte semmit? Voltatok már azért betegek, hogy pihenhessetek kicsit?

8 megjegyzés:

  1. Nagyon jó!! Köszi szépen ezt a cikket! Nem vagyok beteg, de egézséges életmód inspirácoiónak nagyon szupi!

    VálaszTörlés
  2. én is megiszok 3 liter vizet. nagyon front érzékeny vagyok de mióta iszok rendesen (vizet):) azóta nem fájt a fejem :D

    VálaszTörlés
  3. A vízes posztra nagyon,sőt rettentően kíváncsi vagyok,én próbálkozom a több folyadékkal,de még mindig nem megy:S
    A fáradtságom meg sajnos krónikus vas hiány miatt van nálam,most próbálkozom a vas készítményekkel,de képes lennék sokszor állva is elaludni,mint a lovak xD

    VálaszTörlés
  4. Szia Dorka!
    Szuper lett ez a poszt! :)
    Minden szavával egyetértek:))
    És valóban vigyázni kell a multivitaminokkal, mert az olcsó bárhol beszerezhető no-name termékekben sokszor tényleg semmi nincs...
    Én is multi tabs immunot szedtem ősszel-télen és ahhoz képest, hogy a napjaim több mint felét betegek között töltöm, csak kétszer voltam idén beteg, akkor is 1-2napig tartott...
    Úgyhogy 1000mg c-vitamin és multitabs teljesen jó páros! Mellesleg a multitabsot gyógszercég gyártja, és azért is drágább mert végigment minden olyan procedúrán, amin a gyógyszerek, bevizsgálták, úgyhogy biztosak lehetünk abban, hogy az van benne, amit ráírtak... (szerintem az az igazi pénzkidobás, ami lehet h csak 1-2ezer forint, de ugyanúgy beteg lesz tőle az ember, mert semmi sincs benne, és mellesleg még a méregdrága antibiotikumot is megveheti utána... akkor már nem 3ezernél tart....)
    Mellesleg az a jó a multitabsban, hogy vas, jód és d-vitamin is van bennük, ez jó a fáradságra is, meg mostanában eléggé felkapták, hogy a d-vitamin milyen sok betegség megelőzésében segít (a csontritkuláson kívül a rosszindulatú betegségektől egészen az egyszerű megfázásig), úgyhogy egyetek d-vitamint! (én tavaly csak c és d-vitaminnal betegség nélkül úsztam meg az egész évet)
    Szóval érdemes megelőzés céljából heti 1 d-vitamint rendszeresen szedni (legalábbis szerintem) a C-vitaminból meg elég a napi 500mg, és amikor beteg az ember, akkor érdemes 1000-et megenni belőle (főleg h állítólag egyszerre max 200mg-ot tud hasznosítani a szervezet a többi a vesét terheli, úgyhogy sokan azt mondják, hogy az 500-at is érdemes reggel-este 250-250mg-os adagban szedni)

    Mivel nem tudom megtenni h elkerüljem a beteg embereket, így saját tapasztalatból mondhatom, hogy a többi "óvintézkedés" is bőven elég, mellesleg amikor 2héten keresztül naponta 20 influenzás-köhögős beteggel találkoztam, akkor semmi bajom nem volt, bezzeg amikor szünet volt, és nem is láttam beteget sem, na akkor sikerült összeszednem valamit, amitől 3napig nem volt hangom:))

    viszont a vízivással én is általában hadilábon állok (kivéve a vizsgákra tanulást, mert akkor óránként 1 pohár vizet minimum megiszom, de máskor, napi 1-1,5 liter jobb esetben, ami nagyon kevés...) úgyhogy várom én is a vízivós posztot:))

    VálaszTörlés
  5. Zenzen: örülök, hogy tetszik, így a legjobb!

    Ali: de jó, ezt nem is tudtam! :)

    Ms.Xixin: már készül a poszt, csak még akarok fotózni hozzá, de szerintem jövő héten fel fog kerülni! :)

    Tündi: nagyon örülök, hogy írtál, jó olvasni, hogy az is így látja, aki ért is hozzá! :)) igyekszem a vizes poszttal! :)

    VálaszTörlés
  6. Szia!
    Eloszor irok,nagyon tetszik a blogod!
    A multitabs immuno nekem bevalt,akkor kezdtem szedni amikor a vizsgak egyetem es munka kombot mar nem birtam telen es feszt volt vmi megfazasom..Azota telen mindig vegigszedek egy egy kurat, mert valoban hasznal megelozesre es gyogyulasra is.Allitolag (egy netes cikk szerint) van benne vmi osszetevo ami az immunrendszert erosen felkesziti a megfazasra,igy ha az beut akkor gyorsabban kilabalsz belole.Es az 1000es c vitamint nekem is ajanlottak,sokat segit az is,fuggetlenul az evszaktol.
    Koszi az egyszeru hajas tippeket,nagyon bevalnak!!:)

    VálaszTörlés
  7. de jó, hogy neked is bejött!
    csomózós copfot kipróbáltad? :)

    VálaszTörlés
  8. Nálunk a családban vannak bevált tippek, ezen az oldalon mind le is van írva: http://gyogytornaszkereso.weebly.com/1/category/tavaszi-faradtsag1cf254e7b3/1.html

    VálaszTörlés