2012. október 1., hétfő

Túlélni a náthát

Jól bevált szokásomhoz híven az évszakváltozásokat betegséggel köszöntöm. Fogalmam sincs, miért és egyébként sose vagyok beteg, de már évek óta ilyenkor pár napot megfázással töltök, úgyhogy rutinosan gyógyítom is magam, erről szól a mai megjegyzés, semmiképpen nem orvosi, inkább csak barátnői tippek keretében.

Nagyon jó, hogy ilyen hamar jobban is vagyok, nem nagyon maradok le semmiről, kicsit élvezem is az ágyban fekvést és utána nagyon értékelem, hogy újra egészséges vagyok.
Jöjjön pár dolog, amiről én legalábbis azt hiszem, hogy jó tippek és miattuk gyógyulok meg nagyon hamar.

Vitaminok
Amúgy is szoktam szedni őket, most kicsit jobban odafigyelek és többet is szedek, főleg c-vitaminból, naponta többször keveset.

Folyadék - ital és leves
Betegen mindenki először automatikusan teához nyúl, amit én is nagyon szeretek, de most valami miatt nem kívántam, viszont literszámra ittam levendula és rózsaszörpöt és nagyon jól esett. Néha a tea sok, de mást is ér inni. 
Ilyenkor enni is folyadékot a legjobb, egy jó leves életmentő lehet. A kedvencem a zöldborsó, de most készült fehérrépa és cukkini krémleves is.
A sima húsleves is csodálatos, de abban meglepően gyenge vagyok az előzőekhez képest, úgyhogy hacsak valaki nem hoz nekem, nincs húsleves.

Torokfertőtlenítő
Fújok rá, gargalizálok, vagy cukorkát szopogatok, a lényeg, hogy lefertőtlenítsem a torkomat, rendszeresen. Ilyenkor fogat is rengetegszer mosok egy nap és a rágózást se nagyon hagyom abba.

Tiszta ágy
Frissen mosott és vasalt ágyban feküdni csodálatos és az se baj, ha kevesebb baci marad a közvetlen közelünkben, úgyhogy az első dolgom, hogy új ágyat húzok.

Szellőztetés
A friss levegő csodákra képes, nyitott ablaknál nyakig betakarva a legjobb gyógyulni.

Hajmosás 
Sose gondoltam volna, de a hajunk az egyik legnagyobb bacilus gyűjtő a földön, úgyhogy a gyakori hajmosás is elengedhetetlen, ráadásul én feleannyira érzem magam betegnek, ha a hajam szépen rendben van.

Zsebkendő
A nagyon puha egyszerfújós fajta, ha olyan nincs, akkor wc-papír, amit egy fújás után ki is dobok, nem gyűjtögetem a bacikat a zsepiben.

Filmek
A betegség legjobb része, hogy igazoltan lehet egész nap az ágyban feküdni, ilyenkor az olvasáshoz túl fáradtak a szemeim, úgyhogy olyan filmeket nézek, amihez se a szemem, se az agyam nem nagyon kell használni, most ezek voltak a kedvencek:

21 Jump Street


Csak szexre kellesz (ezúton is köszönöm a csodás címet)

Szerencsére a kedvenc sorozataim új évadjainak első részei is kijöttek, úgyhogy egyáltalán nem unatkoztam.

Tegnap már sokkal jobban voltam, úgyhogy jól felöltöztem és az őszi lomtalanítás miatt kipakoltam a garázsunkban 1 éve halmozódó kuplerájt ezt-azt. Nagyon elfáradtam és jól megizzadtam, úgyhogy egy hatalmas forró zuhany után aludtam pár órát és nagyon jól ébredtem.
Nekem sokszor segít, ha nem hagyom el magam, felöltözök, csinálok valamit, amit régóta halogatok, mert hajlamos vagyok elsüppedni az önsajnálatba és könnyebben uralkodik el rajtam a betegség is, ha ágyban várom.

A fenti tippek közül jópár csak akkor működik, ha pont hévégén kap el minket a nátha, de van, hogy nem ilyen ideális az időzítés. Ilyenkorra van egy évek óta tuti tippem, amivel a kezdődő náthát el lehet kapni, vagy kicsit el lehet tolni a lebetegedést. A trükk elég egyszerű: 2 aspirin tabletta - 2óra alvás! 

Nektek mi a tuti tippetek megfázás, nátha esetén? Otthon gyógyultok szívesebben, vagy rögtön mentek orvoshoz? Milyen gyakran vagytok betegek? Tudtok finom húslevest főzni?

13 megjegyzés:

  1. Nekem általában a citromos, mézes forró tea segít, és a gondolat, hogy minél hamarabb meg kell gyógyulnom, mert ez vagy az vár rám. Szerencsére nem sűrűn vagyok beteg, de egy kis megfázással még nem rohanok az orvoshoz. =)

    VálaszTörlés
  2. -gerezd fokhagyma egy kanál mézben, szétrágom..nem annyira kellemes, de hiszek benne! (naponta többször - állati fincsi szagom van tőle)
    -sós vízzel gargalizálok - GYŰLÖLÖM, de sajnos a legjobb torokfertőtlenítő
    -1200mg-os C-vitaminbomba

    VálaszTörlés
  3. Most én is benyaltam valamit, de már jövök ki belőle. Engem is az átmenet visel meg, de télen együtt lenni egy évfolyamnyi taknyos diákkal... olyankor is el szokott kapni valami. Literszámra teázok én is, különösen gyógyteákat, hárs, borsmenta, eukaliptusz, kakukkfű. Mézzel és citrommal. A Tantum Verde számomra az első osztályú torokfertőtlenítő, drága, de abszolút megéri, mert tényleg hatásos. A zsepit én szimplán nem szeretem gyűjtögetni, úgyhogy most tökéletes magyarázatot adtál rá, hogy miért ne tegyem továbbra se :) Szerintem is az a legjobb, ha nem hagyja el magát az ember, de én úgy is vagyok vele, hogy inkább érdemes hamar kifeküdni, mint napokig húzni, aztán komolyan ágynak esni. Húslevesben nem vagyok otthon, a sajtkrémleves a tuti ^^

    VálaszTörlés
  4. A tárkonyos ragulevesem verhetetlen, a húslevesre Anyu tanított meg. (Titkos, összvissz másfél óra alatt megvan... :) )
    Először otthon próbálok gyógyulni, de két nap hatástalan kezelés után megyek a dokihoz - a tapasztalat azt mutatja, hogy ennél hosszabban csak ártok magamnak, a doki receptje viszont egy-két nap alatt kihúz mindenből.
    Otthoni praktikám az infralámpázás, meleg citromos (fekete)tea literszám, c-vitamin, echinacea. És nagyon meleg vízzel lezuhanyozni (én nem mosok hajat ilyenkor, mert nem szeretk vizes fejjel lenni a hűvös fürdőszobában), utána nagyon melegen felöltözni, és nagyon meleg ágyban aludni egy-két órát. Kiizadok minden bacilust!

    VálaszTörlés
  5. Én se szoktam gyakran beteg lenni (lekopogom), de most én is megkaptam valami betegséget (vírus? Baktérium? XD) Először csak kicsit fájt a torkom, aztán már lázam is lett szóval sikeresen "gyártottam" egy kéthetes betegséget :( De most már jól vagyok :) Tök jók a tippjeid, elég sokat én is alkalmazok közülük :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon ritkán vagyok beteg, de akkor mindig a lehető legrosszabb időpontban kapok el valamit...most épp nátha, és holnap kezdek az új munkahelyemen. :P A húsleves és tea megvolt, az alvás szintén, a hajmosás is, a pihe-puha zsepi meg vörösre dörzsölte a nózim...ma már bevetettem a nehéztüzérséget, és megkérdeztem egy szimpatikus patikus nénit, hogy mit ajánl, ami nem neo-citran (hisztis vagyok tőle), nem aspirin C+ (nem használt), és nem coldrex (csak felpörget a sok koffein miatt). A Wick-et ajánlotta, mert ebben paracetamol van, ami ilyenkor elvileg jó.
    Remélem, hogy tényleg használ, mert az íze szörnyű. A doboz szerint citromos, de van benne mentol is, és a végén elég keserű lesz.

    VálaszTörlés
  7. Jobbulást, így a végére :)
    Szerencsére nem sűrűn vagyok beteg. Sajnos ha mégis lezúz valami, akkor kénytelen vagyok lábon átesni rajta, mert nem mindig van, aki vigyázzon a Kapitányra. Alszom, amikor ő, nem főzök, hanem rendelek, h minél többet pihenhessek, tényleg az gyógyít a legjobban. Az az igazi, ha valameliyk mama besegít ilyenkor. A Kedvest többször eléri valami. Ha az elején el tudom csípni, akkor pár napig oscillococsinumot- így kell írni?- adok neki és a c vitamint se lóghatja el, rendbe is jön anélkül, h nagyon belegabalyodna. Nem rohanok rögtön orvoshoz, adok magamnak kb 1 hetet. Húsleves? Nagyon finomat tudok :) Ha van kuktád, próbáld abban főzni, úgy hamar megvan!

    VálaszTörlés
  8. Nyár-ősz váltáskor engem is mindig elkap valami baci, tavaly valahogy megúsztam, de idén elkerülhetetlen volt, mivel kollégiumba kerültem, körbetüsszögtek 50-en, meg is volt a tökéletes nátha receptje. Én csak pár napos beteg szoktam lenni, az első 1-2 nap nagyon. Utána meg lábadozok. Az izzasztás szokott segíteni: jó forró zuhany, szobában extra meleg, pizsama, takaró nyakig, 1-2 óra alatt teljesen leizzadni, utána egy kicsit "száradni", majd jól kiszellőztetni... Ez be szokott válni. Nekem arra kell figyelnem, hogy ilyenkor is ugyanúgy rendszeresen étkezzek, bár ahhoz nagyon betegnek kell lennem, hogy ne legyen étvágyam, de ha az ízeket nem érzem, az nem olyan jó... Ha eszek, több az energiám, nem érzem mosott rongynak magam. A Neo Citran egy borzalom, már rengeteg helyről hallottam, hogy többet árt, mint használ. A májra van nagyon káros hatással, állítólag egy Neo Citran elfogyasztása felér egy kiadós alkoholizálással a májra nézve... Úgyhogy azt hanyagolom, a Coldrex-től hányingerem lesz, az Aspirin C meg semmit sem használ. Úgyhogy én is bombázom a C vitamint, fekszem sokat, izzadok :), most már jobban is vagyok, csak általában nekem a betegség után még két hét a köhögési fázis, méghozzá elég rendesen! Jut eszembe, köhögésre valakinek valami módszere?

    VálaszTörlés
  9. Ivett: az a klasszikus-legjobb megoldás, már annak, aki a méztől nem lesz sokkal rosszabbul, mint mondjuk az olyan bénák, mint én! :(

    quika: egyértelműen elvitted a legextrémebb módszer díját, de biztos hatásos, ha másért nem, legközelebb nem mersz lebetegedni, hogy nehogy ezt kelljen enni! :))

    stenonis: tantumverde torokra lőve a fújókával a legjobb! :) zsepipazarlás hajrááá!

    Detti: abszolút egyetértek, hideg fejet én se szeretem, fürdőnk olyan pici, hogyha forró vízben fürdesz 100fok van a szobában is, és villámgyorsan hajszárítok! :)

    Ágibábi:rengeteg gyógypuszi!! vírus/bacit én se tudom soha! :)

    Fanni: én wickből a mellkasra kenhető balzsamot imádtam még nagyon régen, aztán megszűnt, most megint van, fogok venni, mert csodákat tesz!

    Salime: tündér vagy, köszönöm! :) nem adogatjátok egymásnak nagyon? én mindig ettől félek, hogyha gyerekünk lesz oda vissza megy minden! oscillo... én se tudom! :)) beruházok kuktára és megtanulok egyszer ígérem!

    Flóra: ú én az ilyen forróvizes poros cuccokat nagyon utáltam mindig, még szerencse!
    nagyon nagyon ritkán köhögök, de akkor próbálok folyamatosan inni vagy valamilyen cukorkát szopogatni vagy rágózni, a lényeg, hogy a torkom mással legyen elfoglalva, be szokott jönni! :)

    VálaszTörlés
  10. Orrfolyásra Echinacea cseppek (remélem nem számít reklámnak :)), 2 nap alatt elmúlik az orrfolyás :) Egyéb tünetekre ágyban fekvés és tea. Köhögésre anyukámtól kérek gyógyszert, ami éppen van itthon...
    Csak akkor megyek orvoshoz, ha nagyon-nagyon köhögök, egyébként itthon gyógyulok.
    Télen és nyáron 1x-1x. Télen a hideg miatt, nyáron feltételezem az üzletek légkondija miatt, ami megcsap ha a forróságból bemegyek valahova...
    Nem, és nálunk nem is nagyon szokott lenni húsleves, még vasárnap se... Barátom anyukája viszont nagyon finomat csinál, legtöbbször vasárnap szokott lenni. Én amúgy se vagyok nagy leveses :)

    VálaszTörlés
  11. itt biztos nem reklám, csak egy jó tipp! :)

    VálaszTörlés
  12. Na Fanni téged jól átcseszett a "patikus néni" Coldrex, Neocitran, Wick. Teljesen ugyanaz mindegyik, paracetamol az első kettő is. No mindegy..:)

    VálaszTörlés