2012. október 26., péntek

Best of Halloween Pinterest

Jöjjön megint egy rendhagyó Pinterest péntek, megmutatom a kedvenceimet Halloween témában.

A tavalyi Jack-o-lantern-ek után lehet, hogy idén másmilyeneket (is) faragok, ilyesmikre gondoltam.


Azok a kicsi tökök, amik gyönyörűek, de kifaragni egy kínszenvedés lenne, is kaphatnak szép, ünnepi díszt.
Lehet flitteres, vagy a tetejét kivágva mécses tartó.



Aki esetleg már most unja a tököt (ez mondjuk egy olyan dolog, amit én elképzelni se tudok) annak nem kötelező, lehet almát is választani.


Lakás díszítésben ezek tetszettek nekem a legjobban, mindkettőhöz fekete fotópapír kell :


 

Illetve ez, amit feketére festett üres tojásos dobozokból lehet elkészíteni.

 
Nálunk az utcában a gyerekek szoktak körbejárni Trick or Treat-elni, (mondjatok erre egy magyar igét) és tavaly egy vödörnyi édességet szórtam ki az utcára, voltak vagy 20-an, olyan jó volt látni. Idén arra gondoltam, hogy kicsit jobban készülök. Szeretnék sütit sütni és narancssárga szalvétába csomagolni, és édesség helyett inkább halloween mandarinokat osztogatni.


Amint itthon jobban elterjed a halloween és a beöltözés is divatba jön, számíthattok rám, minden bizonnyal így fogok kinézni:


  Vagy ha ketten öltözünk be, akkor így:

 
 Látjátok, ahogy habzik a szappan? Nyihogva nevettem amikor észrevettem.

Ha a barátnőimet rá tudom venni, ilyen kosztümünk lesz, a követ már most lestipistopizom, mert ahhoz ideális a testalkatom.


A gyerekeinket meg biztos hasonló jelmezekbe öltöztetném:

 

Aki még várna a gyerekek beöltöztetésével, de akar valamilyen jópofa halloween játékot kitalálni, azoknak, akik még kicsik a tökfaragáshoz, azoknak ezt a képet találtam.

 

Nektek melyik tetszik legjobban? Mi a maximum, ameddig elmentek halloweenkor? Díszítetek? Tököt faragtok, vagy jártok cukorkáért a gyerekekkel? Hozzátok szoktak menni?
Mit gondoltok, amikor egy új ünnep kezdi megvetni a lábát?

15 megjegyzés:

  1. Mi mindig "Csokit vagy csalok"-nak hívtuk :DD De egyébként úgy vettem észre, sajnos nálunk nem sok rajongója van ennek a dolognak, legalábbis a közvetlen környezetemben nincs, pedig annyira jó lenne, csak sokan "buta amerikai szokásnak" tartják és hát, persze, hagyomány, meg Amerika, de azért szerintem jobb lenne, ha itthon is népszerű lenne :D

    VálaszTörlés
  2. Hagyomány ide-hagyomány oda, azért tököt már mi is faragtunk gyerekkorunkban, annyi az egész, hogy Amerikában kicsit nagyobb a cécó. Egyébként én is szeretem ezt a "felhajtást" és igazából csak azért, mert lehet dekorálni a lakást, és azt szeretem, nem azért, hogy más népet utánozzak. :)

    Ez a kép a kedvencem ezek közül :)
    http://2.bp.blogspot.com/-9qNhesdyT14/UIpSgPf3eSI/AAAAAAAAC8E/suul1qz5QSA/s1600/5.jpg

    VálaszTörlés
  3. Én örülnék neki, ha itthon is megvetné a lábát ez az "ünnep". De már Farsangkor se öltöznek be az emberek, pedig én úgy beöltöznék. A tökfaragás, meg a kis dekorációk is tetszenek, szeretem az ilyen apróságokat. Amit Amerikában művelnek a dekorálással az azért túlzás.

    VálaszTörlés
  4. Tököt néha szoktunk faragni, de egyébként nem vagyok rajongója a Halloweennak. (Bennem főleg azért vannak ellenérzések, mert utána nov. 1. jön, ami ugye hagyományosan más dolgokról szól). Viszont ehhez az ünnephez lehet a legjobb dekorációkat csinálni, ezért kezd megfogni :)

    VálaszTörlés
  5. Nekem az "Adsz vagy kapsz" jut róla eszembe, egy Halloween-es film után.annyira szépek ezek a tök lámpások:)

    VálaszTörlés
  6. Ó, a Fel!-es kissrác nagyon helyes, mekkora ötlet!:)

    VálaszTörlés
  7. Lau: akkor arra mondj egy igét! :)) bevallom, sok buta, amerikai szokás van, amit én nagyon szeretek.

    Szakácskönyv: én is azt szeretem, hogy fel lehet díszíteni a lakást, mert halottak napja és mindenszentek miatt fura lenne.

    Mimozagirl: igen, ellustulunk, ezért is szeretem, hogy most van mit csinálni. láttam túlzást amerikában és nagyon ízléses dekorációt is, szerintem ott is embere válogatja!

    menjus: én is így voltam ezzel sokáig, de sokat változott ez az ünnep, amióta egy fontos szülinap is a része, így nem bánom, hogy van vidám része, de ugyanúgy megadjuk a tiszteletet a halottainknak, ráadásul nem csak ezen a napon, úgyhogy már szeretek így ünnepelni.

    Adri: nagyon jóó! köszi, ez tetszik eddig a legjobban! :)

    Makeupcakes:milyen szülei lehetnek? :))

    VálaszTörlés
  8. Engem a halloween különösebben nem vonz, viszont sok őszi díszt csináltam :) Sajnos a kedvencem, a tökmécses elrohadt elég hamar. :(

    VálaszTörlés
  9. én most csak kintre faragtam, remélem ott sokáig bírja, bár a bogárkák már megtalálták! :S

    VálaszTörlés
  10. Sziasztok!
    Én úgy tudom, a trick-or-treat-elést Magyarországon "balázsolásnak" hívják, de meg ne kérdezzétek, hogy miért. :-)

    VálaszTörlés
  11. szerintem jópofa "ünnep" a halloween, de a házalós részéig még nem melegedtem bele, csak a beöltözésig. idén sajnos nem nagyon jut időm a lakás dekorálására, de jövőre már előre készülök! a kedvenceim a fekete fotópapíros díszítések, az első egy kicsit ijesztő, a wc-s eszméletlen jófej! :)

    VálaszTörlés
  12. Lilith, a balázsolás a katolikus egyház szokása és februárban csinálják, a templomban Szent Balázs emlékére, a torokbajok és minden betegség "megelőzésére"! Valóban régi népi szokás maradványa, de távolról sem hasonlít a trick or treat-re. ;)

    VálaszTörlés
  13. Az almával az a gond, hogy bebarnul :\

    VálaszTörlés
  14. Upsz, akkor jól benéztem :-) Nemrég olvastam egy könyvben, hogy amikor a gyerekek indultak trick-or-treatelni, hívták az egyiket magukkal úgy, hogy "gyere te is balázsolni"! Gondolom akkor ez is egy nem túl sikeres fordítói munka eredménye. De köszi a felvilágosítást, chinadoll! :-)

    VálaszTörlés
  15. én is hallottam már balázsolást nem a Balázs napi áldásra, úgyhogy itt van valami kavarás! :)

    VálaszTörlés