2012. december 12., szerda

Karácsonyi könyvajánló

Ha valamiben biztosak lehetünk, az az, hogy a családunkban könyv kerül a fa alá. Mindketten olvasós családból jövünk, a legközelebbi rokonaink egytől egyik igazi könyvmolyok. Sosincs nagy meglepetés a csomagok mindig hasonlóan néznek ki, és a karácsonyi buli is elég hamar megreked, amint mindenki kibontotta az ajándékát, és átcsapunk kollektív, fa alatt, földön ülős olvasássba, de ettől tökéletes számomra a karácsony. 
Nagyon könnyen veszek könyvet a szeretteimnek, úgyhogy most próbálok pár tippet adni, ami hátha segít nektek is a választásban. Lesz közöttük olyan, amit nem most vettem és olyan is, amit nem is én vettem, de mindegyik olyan, aminek sokan örülnének.


Kezdjük azzal a könyvvel, ami miatt csak pár órát aludtam az elmúlt éjjel. J.K. Rowling első, felnőtteknek írt könyve, az Átmeneti üresedés. Tökéletes ajándék lehet mindenkinek, aki a Harry Potter könyveken nőtt fel. Eleinte fura érzés, olyan szavakat olvasni, amik még a muglik közt is meghökkentő, de ez a könyv is úgy van megírva, hogy pillanatok alatt annyira magával ragad, hogy elfelejtjük ki írta, vagy hogy egyáltalán írta-e valaki és nem mi is a kis falu lakói vagyunk és hallgatjuk mi történik a szomszédokkal.
Nem értem még a végére, de egyelőre nagyon tetszik, szépen megírt könyv, szuper tördeléssel és ha valaki fogékony az ilyenekre, nagyon puha és selymes papírra nyomva.

Az éjszakai cirkuszról már írtam (itt) igazán jó ajándék lányoknak, 15-50ig, főleg olyanoknak, akiket izgatnak a rejtélyes, romantikus, varázslatos dolgok. Vagy a cirkusz.

Agatha Christie önéletrajza jó ajándék lehet azoknak, akik szeretik a regényeit. Ez a könyv szintén az ő tollából való, ellentétben rengeteg másik, hasonló könyvvel, amit a halála óta írtak róla. Az Életem sokáig sehol se volt kapható, de tegnap az Alexandrában rengeteget láttam.

Az Ede a levesben leginkább a szüleink (nagyszüleink) generációjából származók, köztük is a főzni vagy enni kedvelők körében arathat nagy sikert. A nagy családi szülinapozásnál, amikor előkerült a régi, családi receptkönyv és mi régi ételekről, elnevezésekről és receptekről beszélgettünk, el is dőlt, hogy valaki, aki akkor ott ült az asztalnál, karácsonyra ezt a könyvet kapja. Régi receptek és hozzá passzoló történetek vannak a könyvben, előre látom, hogy ebből hangos felolvasás lesz a karácsonyi ebédnél.

Agatha Raisinnel nem rég ismerjük egymást, valahogy teljesen kimaradt nálam, de annyian ajánlottátok, hogy elolvastam az első részt és tetszett. Jópofa, akár utazás közben is olvasható, könnyed olvasmány. Talán inkább lányoknak való, viszont szinte bármilyen korosztályban.

A Titkok könyve. Múlt héten a Kossuth Kiadó karácsonyi könyvbemutatóján nyomták a kezembe, hogy ezt el kell olvasnom. Áginak, mint mindig igaza lett, amolyan letehetetlen könyv ez is. Mindenkinek ajánlom, aki anno szerette a Da Vinci kódot és a hasonló történelmi krimiket.

Szintén a Kossuth Kiadónak köszönhetem a Desszert szerelem c. szakács(cukrász)könyvet. Kevés ilyen jól dokumentált szakácskönyvet ismerek, ahol a lépések leírva és lefotózva megtalálhatóak.
Két receptet már el is készítettem, mindkettő tökéletes lett. Kezdő és középhaladó konyhatündéreknek tökéletes karácsonyi ajándék.

A Mária c. album szép ajándék mindenkinek, akinek a karácsony vallási ünnep is. A gyönyörű album az Alexandrában 80% kedvezménnyel, egy puhafedelű könyv áráért kapható most.

A Budapest novemberben inkább férfiaknak szánt ajándék, különösen jó, ha idősebbek és krimit kedvelők kapják. A történek izgalmasságánál már csak a korrajz jobb a könyvben, akit érdekel a forradalom és az az időszak, vagy aki esetleg meg is élte, biztos értékeli ezt a könyvet is, természetesen a többi Kondor Vilmos könyvekkel együtt. Magában is olvasható, külön történet, de ha biztosra akarunk menni, akkor a Budapest Noir-ral kezdünk.

Kepes András és a Tövispuszta nekem valami miatt tipikusan apukáknak való könyv. Minden bizonnyal azért, mert nagyon hasonlítanak egymásra. De szőke, magas apukák, vagy akár anyukák is élvezhetik ezt a könyvet, aminek szereplői közt az író is felbukkan. Ha jól emlékszem, tavaly karácsonykor volt nagy sláger, ami azért jó, mert ha akkor nem kapta meg, akkor most biztos nem fog az első polcon belebotlani senki, így nagyobb lehet a meglepetés és kisebb a duplázás veszélye.

Az Így szerettek ők az egyik tipikus idei ajándék, szerintem a legtöbb fa alatt ott lesz, tökéletes anyuka, nagymama vagy anyós ajándék.
Alig várom, hogy belelapozzunk, érdekes lehet megtudni, hogy milyen volt Petőfi, amikor nem szavalt a Nemzeti Múzeum lépcsójén, vagy, hogy milyen csavar van még az Ady-Léda kapcsolatban.


Nektek melyik tetszik legjobban? Van még tuti tippetek? 
Kinek találtok a legnehezebben könyvet?

12 megjegyzés:

  1. A páromnak keresek könyvet... imádja a scifiket, science fiction könyveket. Asimovot falta, imádta. tőlem meg ezek nagyon távol állnak, úgyhogy ha valaki tud esetleg ilyeneket akkor én nagyon örülnék, ha kapnék egy-két tippet.
    Egyik ismerősöm egyébként a Ken Follett könyveket javasolta de nem ismerem.

    Édesanya is könyvet kap karácsonyra, nagyon szerette volna megvenni a praktika újságban is annyit reklámozott "Tilda" könyveket. Ezek kézműves, hobbi könyvek és most különböző helyszíneken 50%-al olcsóbban lehet majd kapni őket az Aréna 2000 kiadó jóvoltából. Szóval aki szabás, varrás, horgolás és kreatív könyveket keres az nézzen szét :)
    http://www.arena2000.hu/karacsonyikonyvvasar

    VálaszTörlés
  2. szia Zóra!
    az én barátom is imádja Asimovot és neki nagyon tetszettek a Dmitry Glukkhovsky: Metro 2033 és Metro 2034 c. könyvek
    abszolút sci-fi, a moszkvai metróban játszódik.
    én nem olvastam, de amikor ő megvette, napokig nem láttam az arcát, úgy bújta! :))
    Ken Follett (legalábbis, amit én olvastam tőle) nem sci-fi csak izgalmas könyv.

    VálaszTörlés
  3. Szia Zóra!

    Neil Gaiman könyvek:)Az Amerikai istenek c. könyve letehetetlen. Vagy Terry Pratchett.

    VálaszTörlés
  4. Dorka, esetleg a Máriás könyvhöz egy linket tudnál nekem adni? Mert próbáltam levadászni az Alexandra weboldalán, de nem jártam sikerrel (több száz Máriás könyv van). Ez vszínű jó ajándék lenne nagyimnak! Köszi a tippet!

    VálaszTörlés
  5. Amadeus: :) én is nagyon szeretem!

    Nona: nálunk is az egyik nagyi kapja! :)

    http://www.alexandra.hu/scripts/cgi/webshop.cgi/GetBook?SessionID=6703382D4A3FA71ABEA372C1437F19969A0AE8DD7C89CAD4CCDC7C8909D6BC3BCIKCUYJGIXEHBKZBKPZPQPBXKQCJABHNCTHHCOKM61199F6BD1F47D13F0EF95EAD5C47BF9DEC695DC8671C1D45ED4&TabSheet=book&Page=1&SrcWord=jacques%20duquesne&SrcField=sf&SrcCategory=&CategoryID=ADJ,&BookID=186590&GotoBook=True&Price=&CBStock=Checked&CBDiscount=&LastDays=20&navsource=kereses

    van ugyanilyen, Jézusos album is:

    http://www.alexandra.hu/scripts/cgi/webshop.cgi/GetBook?SessionID=6703382D4A3FA71ABEA372C1437F19969A0AE8DD7C89CAD4CCDC7C8909D6BC3BCIKCUYJGIXEHBKZBKPZPQPBXKQCJABHNCTHHCOKM61199F6BD1F47D13F0EF95EAD5C47BF9DEC695DC8671C1D45ED4&TabSheet=book&Page=1&SrcWord=jacques%20duquesne&SrcField=sf&SrcCategory=&CategoryID=ADJ&BookID=194773&GotoBook=True&Price=&CBStock=Checked&CBDiscount=&LastDays=20&navsource=kereses

    VálaszTörlés
  6. kicsit fura a link, de kipróbáltam és működik! :)

    VálaszTörlés
  7. Óóó, Dorka, gondolatolvasó vagy, pont előző este gondolkoztam azon, hogy anyának megveszem karácsonyra az új Rowling könyvet (a Harry Pottert imádta ő is), és hogy vajon jó-e a könyv. Most megerősítettél benne, hogy ez jó ötlet, köszi szépen! :)

    VálaszTörlés
  8. Jó kis összeállítás ez! Az új Rowling könyv már nekem is tervben van, Kondor Vilmost - ill. azt a kort, amiről ír - pedig egyenesen imádom! Idén én a szokásos regények mellé (egy Joanne Harris könyv és a Napok háza) még Stahl receptkönyvét kértem, szerintem az is jó ajándék lehet azoknak, akik szeretnek főzni, vagy hozzám hasonlóan épp ismerkednek vele.:)

    VálaszTörlés
  9. Én most kaptam meg a páromtól az Így szerettek Ők-et névnapomra. Nagy vágyam volt és nagyon örültem neki. Már olvasom és pár történet után kijelenthetem, hogy a kedvenc könyveim közé tartozik!!! Mindenkinek jó szívvel ajánlom :)))

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szépen köszönöm, szuper tipp, amúgy sem tudtam kitalálni, hogy nagyim mit kapjon karácsonyra, de ez tuti ötlet:) És a többi könyv tipp is nagyon tetszett, de azokat már magamnak fogom megszerezni:P

    VálaszTörlés
  11. Az én párom is szereti az Asimov könyveket, legalábbis azt mondja :D Őszintén szólva nem sokat olvas :D De ha könyvet kell neki venni, akkor ezen kívül még a repcsis könyvek is jöhetnek :) Azért az itt elmondott tippeket megfogadom :p

    Anyának Liptai Claudia könyvét adom karácsonyra :)

    Én meg öcsémtől az Éhezők viadalát fogom kapni :p

    VálaszTörlés
  12. Dorka, lányok! Köszönöm a tippeket, végre van miből szemezgetnem, mert nekem ezek a stílusú könyvek "kínaiak" :) Még egyszer köszönöm!

    VálaszTörlés