2012. december 5., szerda

Karácsonyi ajándék apukáknak

A legnehezebb dolog a karácsonyban az apukák ajándéka, persze, csak ha el akarunk térni a zokni-nyakkendő-ital triótól és személyesebb ajándékot  szeretnénk.
Az apukák szerintem vagy nem vágynak dolgokra, vagy amire vágynak, azt évközben megveszik, úgyhogy nem nagyon marad mit venni nekik karácsonyra, nem úgy, mint az anyukáknak. 
Pont emiatt sokkal nehezebb konkrét ajándék ötleteket adni, de megmutatom, én hogyan találom ki, mit kapjanak az apukáink karácsonykor.


Amikor találkozunk, figyelek mindenre. Nem ejt-e el egy apró utalást, hogy jaj de jó lenne valami? Nézem, hogy azok a tárgyak, amiket rendszeresen használ, olyan állapotban vannak-e, ami helyett nem kell másik. Egy új pénztárca vagy aktatáska nagyon szép ajándék, és mivel ők minden nap használják, talán észre sem veszik, hogy már nincsen jó állapotban.

Ha elég figyelmesek vagyunk, biztos, hogy már itt találunk legalább egy dolgot, ami jó ajándék lenne. Ha mégsem, vagy esetleg nem találkozunk már karácsonyig, akkor jön a másik módszer.

A legapróbb részletekig végiggondolom, hogy miből áll egy napja és eközben milyen tárgyak veszik körül.
Reggel felkel, de a telefonon nehezen állítja be, hogy mikor (ébresztőóra). Elmegy zuhanyozni (fürdőköpeny), iszik egy kávét (karácsonyi limitált kiadású kávé kapszulák), a városban intéz dolgokat, posta, bevásárlás (szép bevásárló táska), leül dolgozni (asztali lámpa) közben teázik (teás készlet, vagy bögre) sose találja a szemüvegét (egy szép hosszúkás tál, amire lerakhatja az asztalán, vagy egy jó szemüvegtok). Délután nassolna (csoki vagy házi sütésű keksz szép dobozban). Este sorozatokat néz (letöltve dvd-re kiírva, esetleg dvd lejátszó), vacsorázik (valamilyen saját készítésű fűszerkeverék, karácsonyi dobozban) lefekvés előtt olvas (könyvek).

Csak ezzel a módszerrel pillanatok alatt 11 dolog eszembe jutott, aminek biztos örülnének az apukáink. Nálatok biztos más fog kijönni, de szerintem a lényeget értitek.

Ha ez se válik be, akkor marad az ajándékozz élményt-ötlet, legyen az koncert, színház, kiállítás vagy egy szép vacsora a kedvenc éttermében.
Ha ezt választod és esetleg nincsen még meg a jegy, akkor is készíts valamilyen utalványt, vagy kupont, amivel majd kiválthatja az ajándékát nálad, így biztos nem felejtődik el és lesz mit kicsomagolnia.
Ha mondjuk a koncert csak februárban lesz, akkor szerintem jó ötlet még egy pici ajándék, mondjuk egy csoki, hogy a karácsonyfa alatt is legyen minek örülni.

Remélem tudtam segíteni Nektek is, én már tudom, hogy mit kapnak az apukák idén, indulok is vásárolni!

10 megjegyzés:

  1. Hát igen, az apukák mindig a legnehezebb diók ilyen szempontból. Nekem nevelőapám és apósom is falun élő emberek, akik a munkájuk mellett minden idejüket barkácsolással, a szőlőben vagy a kertben, telken való munkával töltik. Étterembe, színházbe nem járnak, ha elvonszolják őket, nem élvezik. Nagyon nehéz venni nekik bármit is, mert ami kell azt tényleg megveszik maguknak, de például borhoz, mezőgazdasághoz kapcsolódó dolgoknak örülni szoktak. Például boros vagy pálinkás pohárkészlet (nálunk sok a vendégeskedés, a pohár fogyóeszköz) kertben, barkácsoláshoz szükséges dolgok, szerszámok (mondjuk ezzel vigyázni kell) szakkönyvek, tenyészállatok (nem nagy dolgokra kell gondolni, mondjuk egy szép anyanyúlra vagy kakasra, nem is gondolnátok mennyire nem olsó mulatság és mekkora öröm a vele foglalkozó embernek) és hasonlók. Az általad említett táska, pénztárca is jó ötlet, olyasmit is kaptak már tőlünk az érintettek.

    VálaszTörlés
  2. milyen jól hangzik! :) annyira elképzeltem milyen lehet az anyanyúl a fa alatt! ;))
    barkácsolóknak szerszámos láda hatalmas ajándék! :)

    VálaszTörlés
  3. Detto, barkácsolás, kerti munka, nuku étterem vagy színház :) Mi egyik évben újság előfizetést adtunk (egy éves, szép kísérő kártyával), de az sk teás bögrének is örült. Ha nem reklám, akkor a made by you-ban festettük. Ha igen, akkor is :)

    VálaszTörlés
  4. általában apukámnál nincs nehéz dolgom, de idén még könnyebb volt, mikor a könyvesboltban úgy nézte az új Barcelonás könyvekből álló halmazt, mint egy kisgyerek a játékbolt kirakatát.=)♥ úgyhogy ezt vettem meg neki. színházba őt sem lehet elvinni, mert ilyen téren nagyon válogatós, könyveknek, szép ingeknek, különleges italnak viszont szokott örülni.=)

    VálaszTörlés
  5. Nyilván attól függ, hogy milyen a büdzsé, meg hogy fogyasztó-e az illető, de én és a férjem is rettentően örülnénk egy ilyen gépnek például: http://ly.my/kavewebshop Neki persze a fekete kell, én a lilát akarom :)

    VálaszTörlés
  6. Nálunk mindig valamilyen könyv a befutó, csak hát az általában nem meglepetés, úgyhogy meg szoktam toldani valami személyes aprósággal, és itt a bibi :D bár úgy fest, ez idén pont pénztárca lesz, vagy mobiltok. Ezekben az a legjobb, hogy a pasik olyan hamar elnyűvik, hogy pár éven belül újra aktuális :D

    VálaszTörlés
  7. Apukámnak mindig nehezen találok ajándékot, mert való igaz, azt mondja nem kell neki semmi stb... mondjuk ezzel nem igen vagyok kisegítve... általában, anyukámmal és húgommal közösen adunk valamit (pl.: Cipő, ing, stb...) olyan dolgokat amiket magának nem vesz meg :)

    VálaszTörlés
  8. Nekem pont apukámról jutott eszembe a következő ajándék, ezért írom ide. Nálunk nagyjából "párban" állnak a családtagok. Apukám anyukám, testvérem felesége, másik testvérem barátnője. Ezért mindenki "kép-triót" kap. Az az pl. szüleim esetében. Kis kori kép anyukámról, kis kori kép apukámról, és egy közös kép, ami nem rég készült róluk. A képkeretet pedig én készítem, hogy mind a 3 egyben legyen. Szerintem ezt bárki bárhogyan tudja kombinálni, pénztárca barát, és nagyon egyszerűen meglehet oldani a problémát. :)

    VálaszTörlés
  9. Hát jól sejtettem, hogy segíteni fog ez a bejegyzés. Nagyon szépen köszönöm! Már meg is van mit veszek. :)

    VálaszTörlés
  10. Én új vagyok a blogon, de nagyon tetszik ez a karácsonyi ötletelés! :) Az én Apukámnak borzasztóan nehéz ajándékot venni. A hobbija a sport, rengeteget sportol, de ehhez mindent megvesz magának év közben és a legtöbb dolog nekem amúgy se nagyon férne bele a keretbe. Nem szereti a túl praktikus dolgokat ajándékba kapni és ruhából nagyon nehéz eltalálni az ízlését. Nálunk is visszatérő ajándék az övtáska, de idén az nem aktuális.
    Viszont nagyon szereti ha valaki nem tömeg ajándékot ad, hanem időt és energiát fektet bele és imádja a csokit. :) Szóval idén saját készítésű bonbonokat fogok neki adni és szépen becsomagolom. Még sosem készítettem bonbont, szóval remélem jól sikerülnek! :)

    VálaszTörlés