2012. december 18., kedd

Karácsonyi filmek

Aki tegnap és ma résen volt a facebookon vagy az instagramon, az tudja, hogy tegnap volt úgy 7 órányi tennivalónk, ami alá karácsonyi filmek kellettek aláfestésnek. Kellettek alatt azt értem, hogyha nem lettek volna én tuti, hogy másfél óra után megőrülök, így viszont -egy hajszálnyit fárasztó- filmnézéssel telt a tegnap este és a hajnal.
Ma levezetésképp ablakot pucolok, függönyt mosok és pókhálózok, úgyhogy emellé is jól jönnek azok a karácsonyi filmek, amiket akkor nézek, ha már a klasszikusokon túl vagyok :

Kőkemény család


Szerintem klasszikus, nekünk legalábbis az, de mindig ezzel kezdem, nem volt kérdés tegnap sem, hogy ez lesz az első film, annyira szeretem még századszorra is. Nagyon hasonló volt a hangulat nálunk is gyerekkoromban a kedvenc karácsonyaimkor. Isteni látni Sarah Jessica Parkert a sznob-rasszista-havibajos-new-york-i hisztérikaként, de nagyon tetszett Rachel McAdams és persze Diane Keaton is. Még mindig nagyokat nevetek és sírok ezen a filmen, enélkül nálunk nincsen karácsony.

Négy karácsony
Ez a film is a családi karácsonyozásról szól, persze egészen más családban, illetve 4 családban. Mint sok amerikai vígjátékot, ezt is a mellékszereplők miatt szeretem igazán, vagy leginkább Jon Favreau miatt. Ha létezik ilyen kategória, akkor ő az én redneck-szerelmem. Minden film csak jobb lesz attól, ha ő mellékszerepel benne.

Lebilincselő karácsony


Az egyik legfurább karácsonyi film (a Tapló télapó után), de ezzel együtt nagyon megszerettem. Szokásos családi karácsonyozás, ahova a főszereplő (Melissa Joan Hart - minden Super RTLen felnőtt gyerek Sabrinája) elrabolja az első szembejövő fickót (Mario Lopezt) és természetesen mindkét gödröcskéjét.
Mély mondanivaló és fergeteges poénok nem lesznek a filmben, de amerikai-karácsony hangulat tuti és fenn is van a youtubeon.


Ezek voltak tegnap műsoron, illetve a Die Hard első részének a fele, amiből még nem nagyon értettem, miért karácsonyi film, de majd ma befejezem.

Amit még biztos megnézünk idén, de talán annyira magától értetődő, hogy külön nem említettem:
Igazából szerelem, Bridget Jones-ok, Holiday, Reszkessetek betörők, Mi a manó, Snoopy karácsonya, Elmo karácsonya és a Kőkemény család még párszor.


Ti melyik karácsonyi filmet szeretitek a legjobban? 
Vagy ilyenkor is maradtok a máskor is kedvenceiteknél?
Mit néztek ipari mennyiségű sütése közben?

6 megjegyzés:

  1. Nem nagyon szeretem a karácsonyi filmeket, valahogy nem találják meg hozzám az utat. Még sose volt olyan karácsony, amikor lett volna idő fimlezni, lehet, h ez lesz az első :) Sütés közben, ha nincs kis segítségem, akkor zenét hallgatok, most budapest bár a szerelem, nagyon jó kedvem lez tőlük, és ha ez "belesül" a sütibe, akkor lesz igazán finom!

    VálaszTörlés
  2. Én sem szeretem a karácsonyi filmeket, főleg nem az amerikaiakat - számomra ezek valahogy... Nem is tudom, nem az amerikai karácsonyi hangulaton szocializálódtam, és nem is sikerült megkedvelnem. Karácsonykor amúgy is nagyon ritkán nézek filmet, ha igen, akkor inkább valamelyik régi kedvencet, ami megmelengeti a szívemet.

    VálaszTörlés
  3. Na,akkor jövök a másik oldalt képviselni :) Én szeretem a karácsonyi filmeket, imádom a hangulatukat, még ha tömény giccs is az egész, de úgy érzem, az év 365 (idén 366) napjából párat simán el lehet tölteni ilyesmivel. Akkor is, ha ezerszer látta is már az ember :)
    Az Igazából szerelem nálam alap, a Reszkessetek betörők pedig egyet jelent a gyerekkorom karácsonyaival :)
    Van egy másik kedvencem is, a Segítség, karácsony Steve Martinnal, na ez egyáltalán nem amerikai békés kertvárosi karácsonyi idill jellegű, sőt... :)

    VálaszTörlés
  4. ennél karácsonyibb nem lesz a die hard :)
    http://thatguywiththeglasses.com/videolinks/teamt/leon-thomas/renegade-cut/37474-renegade-cut-is-die-hard-a-christmas-movie
    'die hard is a christmas movie, and the biggest reason for that is we embraced it as one'

    VálaszTörlés
  5. Végre egy hely, ahol megjelenik a Lebilincselő karácsony!! Nálam nem telik el úgy karácsonyi időszak és karácsony este, hogy ne nézzem meg legalább egyszer! gyakran karácsonyi ajándékok és díszek készítése közben akár többször is egymás után. :)

    VálaszTörlés
  6. Remélem azóta már tudod miért karácsonyi film a Die Hard 1 - és utána rögtön megnézted a Die Hard 2-őt is :D

    VálaszTörlés