2012. július 4., szerda

Teendők lista

Ha nem lennének listák, én már évek óta semmit nem tudnék elintézni. Az egyetemi rajzolásoktól kezdve a házimunkáig minden teendőmet listákba szedem és boldogan pipálom ki azt, ami már készen van!
Amikor elkezdtem itthonról dolgozni és a határidőnaplóm már nem volt tele időpontokkal, kezdtem kicsit szétcsúszni. Azt nem akartam felírni, hogy be kell indítanom egy mosást és nem is fért volna minden ki a naplómba, de mivel nem volt leírva, sokszor el is maradt a rendszeres házimunka, ami ha térben és időben keveredik a sima-munkával, nagyon nehezen kap helyet.
Úgyhogy elkezdtem írni minden feladatot, amit vagy elfelejtenék, vagy nagyon nincsen kedvem hozzá és így végre minden időre elkészül.
A nyomtatható listát itt találtam és annyira tetszett, hogy nem készítettem sajátot. Letöltöttem innen.
Nagyjából pont ennyi kellemetlen feladat vár rám naponta, ki lehet pipálni, ha legyűrtem őket, úgyhogy hurrá, van heti teendők listám!


Ti tudtok listák nélkül élni? Mi az, amit csak azért csinálnátok meg, mert fel van írva és ki kell pipálni? Nekem sokáig a mosogatás és az edzés volt ilyen. Az egyik már megy magától, a másikkal még küzdök!
Tudjátok miért kezdik az angolszászok/amerikaiak vasárnappal a  hetet?

10 megjegyzés:

  1. Épp keresek-kutatok valami jó kis táblázat után, hogy rendszerezni tudjam magamat :) Feladtam a keresést és pont láttam fb-n a posztod :D
    Szóval kérdésedre válaszolva, igen, listázom :) Van lista, van, amikor előre jó pár napra, van, amikor csak előző este kerül fel a papírra valami teendő. És elég retro vagyok, ezeket tényleg papíron csinálom, holott tudom, hogy vannak nagyon fancy kis programok, hogy a számítógép asztalán megjelenjenek kis "post-it"-okon a dolgok. De jobb a papíros verzió szerintem :)

    Most épp a három helyről származó jövedelmemet próbálom kicsit átláthatóbbá tenni. Valami szépre lenne igényem, de szerintem kénytelen leszek magamnak megcsinálni, mert nem ez az általános, hogy ilyen bevételei vannak az embernek :D

    És amit lista nélkül sosem csinálnék: vasalás, körömlakkozás (nem szeretek piperézni, ezért nekem ez szükséges rossz, viszont nem szeretem nyáron, hogy a lábkörmöm ne legyen színes :D), mosogatás, ilyesmi

    Noémi

    VálaszTörlés
  2. Én mindent listával vezetek,hogy mit kell venni,megnézni,utána járni,csinálni a lakásban.
    Csak cetlikre és néha annyira belegabalyodok h nem igaz...végén kell egy nagy A4-es papír h rendszerezni tudjam a sok picit,amit úton útfélen letépkedtem a lakásban :)

    VálaszTörlés
  3. Szia! Én is listás vagyok :) A hűtőre szoktam kb napi leosztásban írkálni. Napi tervezett kaja mellé a teendőket :) Nem biztos, h a legsezbb, de legalább egy helyen van minden, és nekem ez a legfontosabb. Most nézem, h ennyi erővel simán írhatnám egy naptárba is.. Van egy pubunk és ott is a teendőket összeírtam a lányoknak, pultosimádságnak nevezik :) ha minden megvan róla,akár itthon akár pubban, akkor hajjeluja :)

    VálaszTörlés
  4. Nem a legprofesszionálisabb, de én a színes post-it-ek és színes tűfilcek rabja vagyok listázásnál :D Általában én is a leginkább halogatott dolgokat, mint pl. mosogatás, ki tudja miért, de nagyobb kedvvel végzem el, ha utána kipipálhatom :D (apropó mosogatás, egyszer ígértél bejegyzést a rutinodról, már várom :))

    Egyébként most tényleg elkezdett érdekelni, miért kezdik a hetet vasárnappal? :D

    VálaszTörlés
  5. A mosogatós bejegyzés engem is érdekelne már nagyon!
    Én, ha nem írnám fel az elintézendőket papírra, vagy a telefonom kijelzőjére jegyzetnek, mindent elfelejtenék. Eszembe jut valami, amit abban a pillanatban nem lehet elintézni, muszáj felírnom. A mosás az, amit jól esik kipipálni, ja és a személyes mumusom: a porszívózás... Nagy ló betűkkel kell jól látható helyre felírnom, mert biztos, hogy nem csinálnám meg!
    Miért kezdik a hetet vasárnappal? Engem is elkezdett nagyon érdekelni.

    VálaszTörlés
  6. Csak és kizárólag listával! Még az első munkahelyemen rögzült ez belém, ott ez egy élő rutin volt a cégnél. Hiába, az angolok... :) Most már magamtól listázok, a munkahelyemen egy füzetem van, amiben témák szerint vannak a feladataim, otthon "csak" sima listám van - erre még nem találtam meg a megoldást, a füzet erre nem vált be.

    VálaszTörlés
  7. Én a szorgalmi időszak utolsó heteit és a vizsgaidőszakot is csak listákkal tudtam túlélni - mikor mire tanuljak, mikor mely beadandókat írjam.. Sőt, az államvizsgára is úgy tanultam, hogy listázva leírtam, melyik tételeket mikor tanulom és mikor ismétlem. Életmentő volt. :D

    VálaszTörlés
  8. nyuszi, nekem a vizsgaidőszak mindig szép színes excel tábla nyomtatott verzióját jelentette :)
    Noémi

    VálaszTörlés
  9. Noémi: hurrá, akkor pont jókor jött! :) én is szigorúan csak kézzel! :)

    Pingvino: nekem ezzel lett kicsit rendszeresebb az élet, előtte én is ahova tudtam, oda írtam!

    Salime: az szuper !:))) jót nevettem, halleluja!

    fülike, Flóra: még én sem boldogulok a mosogatással, azért nem írtam róla! :(
    vasárnapot én se tudom, de utánajárok, reméltem, hogy valakinek ez triviális!

    Szössz: az angolok ezt (is) jól csinálják! :)

    nyuszi: dettó! :) én a tervlapoknál kezdtem el, hogy tudjam mire még mit kell rárajzolni, előtte, volt, hogy valami lemaradt!

    Noémi: olyan is volt! :))

    VálaszTörlés
  10. A különböző kultúrák különböző tradíciók alapján sorolják be a napokat és azok fontosságát, az azokhoz kötődő ünnepekkel, stb.-vel együtt.
    Az angolszász pl. a héber tradíciót veszi alapul.
    Abban pedig ugye a szombat (Saturday), a sabbath a hét utolsó napja, amikor a 6 nap után megpihenünk.
    Ezért indítják a hetet logikusan vasárnappal, ami pedig az Úr napja, amikor imádatot lehet bemutatni, vagy gondoljunk a másik tradícióra, a napimádatra (Sun-day), amivel indítjuk az adott hetet, annak első napján.

    Én ezt látom egyik lehetséges okának.

    VálaszTörlés