2014. február 17., hétfő

Málnaszörp

Őrült tempóban zajlik mifelénk az egészséges életmódra áttérés. Ma is ebben a témában írok. Mégpedig az málnaszörpről, amit imádok, jobban. Abszolút a legjobb megoldás az édes üdítők témakörében, de azért mégsem az igazi. Főleg, ha valaki csak azért hígítja, hogy tudjon tükörbe nézni és nem a túl tömény íze miatt. Úgyhogy vagy nincsen itthon és akkor elvagyok nélküle, vagy van itthon és akkor pillanatokon belül már nincs is itthon.
Szuper ötlet ezt az ízt kiváltani mondjuk a Vöslauer epres vizével, de egyszerűen túl drága minden napra és van jobb megoldás.
Megoldás, amire múlt héten jöttem rá, amikor együtt teáztunk a legfiatalabb, még bölcsis barátnőmmel és persze az anyukájával.


Bizony, gyerektea. Nagyon finom málnás íze van. (Egyesek szerint inkább gyerekfogkrém.) A lényeg az, hogy a málnás íz iránti irreális vágyamat szuperül oltja, mivel nincsen benne koffein, egész nap ihatom. Persze cukor és citrom nélkül az igazi. Tea ügyben amúgy is azon az állásponton vagyok, hogy a cukor-citrom a limonádéba való, a teát érdemes a saját íze miatt inni. Kivéve az ovis teát, ami úgy tökéletes, ahogy van, szerencsére itthon nem tudom elcsípni azt a jellegzetes ízt, úgyhogy üresen iszom a teát, jelen esetben málnaszörp helyett.

Szeretitek a málnaszörpöt? Kóstoltátok már töményen? 
Teákkal hogy álltok? Ovisan vagy üresen isszátok?

20 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a málnaszörpöt, főleg a házi változatot. Nagynénémnél ittam mindig még régen. Töményen még nem ittam, még elképzelni is kockázatos azt a tömény édes ízt. :D Az utóbbi időben csak úgy minden ízesítés nélkül iszom a teát, de szerintem vannak olyan teák amik megkívánják a kis ízesítést pl. a bogyós gyümölcsökből készült tea egy icipici mézzel isteni. Az ovis teát már ovisként sem ittam meg, annyira szirupos, tömény íze van, amit én nem szeretek. A Saga teák között is van málnás, szerintem ízlene neked az is, nagyon finom! ( és tök aranyos a kör alakú teafilter)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi a tippet, ki fogom próbálni! :)
      na akkor az édes ízben nem hasonlítunk, szerintem nincs olyan, hogy valami túl édes, túl tömény, imáááádom!

      Törlés
  2. Hahh, nem hittem volna, hogy szerepelünk majd a blogodban :) Éljen a macitea! A kérdésekre: imádom a szörpöket, de a fenti okok miatt nálunk is csak ritkán van... Hangulattól függ, hogy a teát mennyire édesítem. Most, ezzel a babával mindegy mit iszom, csak legyen "íze", azaz ne csak víz legyen. Pedig korábban évekig elvoltam csapvízen... Egyébként: De jó volt ez a teázás, Dorka! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizonybizony! :)) világhírnév kéremszépen!
      Csodajó volt a randink, hamar meg kéne ismételni!! <3

      Törlés
  3. Nagyon régóta szemezek a gyerekteákkal, de eddig mindig végül egy Sagat választottam, mert ezek is annyira finomak, hogy nem tudok róluk lekattanni... most már tuti, hogy kipróbálom ezt is!:)
    Egyébként az ovis tea nálunk is annyira szörnyen cukros, hogy kezdem megérteni az anyukákat, akik kérik, hogy ne adjunk a gyerekeiknek, csak vizet inkább... én is inkább magammal viszem a teácskámat, mert azt képtelen vagyok meginni.

    VálaszTörlés
  4. Nekem a málna csak gyümölcsben,viszont olvastam már málnaszörppel ízesített teáról.
    Az ovis tea nálam lipton earl grey-jel készül,fazékban,merőkanállal kevergetve,sok cukorral és igazi citrommal.Sajnos,soha nem olyan,mint az oviban,sőt MINDIG más ízű...
    Gyümölcsteából minden télen felfedezek újakat,ezeket általában ízesítés nélkül iszom.Az idei szezon sztárjai:
    -milford sárgabarack
    -milford vérnarancs
    -műller sajátmárkás vadcseresznye
    -tesco sajátmárkás eper-banán
    Ez utóbbi szintén gyerektea,koffeinmentes,és meglepően jó.
    Epres vizet én házilag szoktam előállítani:az epret jól összeturmixoltam,jégkockatartóban megfagyasztottam és a piros kockákra öntöttem a szénsavmentes vizemet.Limonádéba is isteni volt!

    VálaszTörlés
  5. én is mostanában kutatgatok valami ízesítési megoldás után, mert amennyi vizet megiszom, kezd néha már felfordulni a gyomrom és vágyom némi ízre is.:D ma találtam a teszkóban tesco málnás ízesítésű ásványvizet, aminek a kalóriatartalma szinte nulla (najó, mondjuk, hogy 1), és 750ml-es kiszerelésben kapható. még nem kóstoltam meg, de kíváncsivá tett. a Vöslauer vizeket én is nagyon szeretemnomnom:) köszi a tippet, ki fogom próbálni ezt a teácskát!

    VálaszTörlés
  6. Egy ideje én is üresen iszom a teát, azóta érzem a különbséget az ízekben. Oké, fekete meg zöld tea ízesítve is más, de a különböző gyümölcsteák jobban eltérnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ugyanez a helyzet, és az az igazság, hogy ízlik a tea íze!!

      Törlés
  7. Húúh én nagyon nem szeretem a szörpöket... :D Ez alól csak és kizárólag a házi bodza szörpi élvez kivételt! :D De a teákat képtelen vagyok cukor és citrom nélkül inni, pedig olyan jó lenne! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. kóstolj meg valamilyen erősebb ízű teát, nem is hiányzik hozzá az ízesítés!!

      Törlés
  8. Ha tea akkor az legyen szalas tea. Hihetetlen de en pl anyosomnak mentem venni szalas zoldteat a Darlington teaboltba es ott fedeztem fel az igazi teakat. Na ezeken nem is kell izesiteni es isteni gyumolcsteaik vannak. Probald ki a szalas teakat, nem fogsz csalodni. Messze lekorozi a filtereseket.

    VálaszTörlés
  9. az anyukám nagy szálas teázó, tényleg isteniek!! :)

    VálaszTörlés
  10. Benke Laci bácsi, a nagy szakács mondta egyszer egy forgatáson, hogy az unokájának ő sem tudja sosem eltalálni a tipikus menzás teát (amit én is imádok amúgy), megkérdezte a suliban és kiderült, egy csipet köményt tesznek bele. 8 éve tudom ezt, de azóta se mertem kipróbálni. :)

    2 éve szoktam le a cukorról, először mézeztem, de ma már azt is csak ritkábban használom, mert bár egészségesebb, de az is sok kalória. Sosem gondoltam volna, h megszokom a natúr teát, de egy idő után már simán csúszik. Na jó, ha lehetne az édeset választanám (mézzel az igazi), de cserébe többet nasizhatok valódi édességeket, szerintem ez jó kompromisszum. :)

    VálaszTörlés
  11. Szia Dorka! Nem találok az oldalon emailes elérhetőséget hozzád. Csak én vagyok ügyetlen hogy nem találom vagy csak itt lehet írni neked?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia Mona!
      dehogy vagy ügyetlen, nincs kint elérhetőség!
      írj a facebokon üzenetet! :)

      Törlés
  12. Málnaszörp, nyami :) És a bodzaszörp, az a kedvenc :)
    A teát egy-két éve ízesítetlenül iszom. Először lehetetlennek tűnt (számomra legalábbis), de meglepően hamar megszoktam és azóta már azt tartom furának, ha valahogy kerül be cukor :)
    Egyébként szívesen olvasnék még tőled életmódváltós dolgokról, ha más nem bátorításként, mert én is valami ilyesmiben vagyok benne. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ok, szuper! fogok még írni, folyamatban van, úgyhogy hamarosan beszámolok mindenről!!

      Törlés
  13. Kedves Dorka!
    Jelöltelek az ismerjük meg egymást játékban, mivel te vagy az egyik, akit legrégebben követek. Bár sok mindent tudok már rólad, örülnék, ha te is írnál magadról.
    http://mysweetbeautytreasures.blogspot.hu/2014/03/ismerjuk-meg-egymast.html

    VálaszTörlés