2014. február 10., hétfő

Kati mama

Amióta elkezdtem főzni, rengeteg szakácskönyvet összegyűjtöttem, az Ínyesmestertől egészen a legfenszibbekig. Mégis, amikor oda jutottam, hogy kitaláljam, mi lesz az ebéd, sokszor hülyén álltam, mert Thomas Keller és Heston Blumenthal nem igazán a "mit együnk ma" típusú recepteket gyűjtötte össze. Mindemellett van egy anyósom, aki a magyar konyhát keni vágja és ha én valamihez nem értek, akkor az ez a vonal. Úgyhogy mindennapi, egyszerű, olcsó és magyaros témakörben segítséget kellett kérnem, méghozzá 2 drága barátnőmtől, akik gyanúsan ügyesek voltak ilyen fronton (is). Ők mindketten Kati mamára esküsznek és a szakácskönyvére.


Ami csodálatos, hogy nagyon egyszerű receptek vannak benne, amikkel nem lehet hibázni. Rengeteg sütemény, amiket mindig is ki akartam próbálni, de a hosszú és bonyolult leírások elrettentettek.
Illetve csomó olyan étel, amit nagyon szeretek, de mivel nincsenek szem előtt, nem gondolok rájuk, amikor a heti menüt tervezem.
Ha ez még nem volna elég jó hír, Kati mama 500 Ft-ért osztogatja a szakácskönyvét, kicsit nehéz hozzájutni (itt biztosan sikerül) és a borítójánál is láttunk már szebbet, valamint erősen gyanítom, hogy wcpapírra nyomták, de legalább kicsit sem fáj beleírni a saját tapasztalatokat, pl. hogy ebből mi egyszerre fél adagot eszünk csak meg, vagy hogy működik instant élesztővel is.
Úgyhogy nálunk mostanában Kati mama pörög hétköznapokon, a francia bisztrókonyhát meg meghagytuk a hétvégékre.

Hoppá, na ki készített elsőre tökéletes és szuperfinom kuglófot? Bizony! A Kati mama (és én is)!
 
Ti miből főztök? Előre megtervezitek az egész heti menüt? 
Melyik a legegyszerűbb szakácskönyvetek? 
Van olyan, amiből semmit se főztetek meg, de nagyon szeretitek és jó, hogy megvan?
Kuglóf receptet kértek, vagy már elrohantatok megvenni a könyvet és abból kinézitek? (82.oldal)

20 megjegyzés:

  1. Nézegetek recepteket, leginkább nosaltyn aztán főzés közbe hozzá rakok ezt, kiveszek belőle azt. De gyakran csak valami hasonló étel elkészítési módját nézem meg, aztán saját kútfőből megcsinálom. Pl így lett nálunk nagykedvenc a baconnel letakart szilvás karaj. (karaj szelet vékonyra klopfolva szilvalekvárral megkenve a fele plusz aszaltszilva szeletre vágva és ráhajtva a másik fele így a kivajazott tepsibe és rá bacon. Puhulásig lefedve aztán rápirítva a bacon, egy kis krumplipürével isteni)

    De pl a tejszínes virslis "cucc" meg úgy készült, hogy van maradék kukorica, virsli, főzőtejszín a hűtőbe, valamit csinálni kellene vele. Van egy provence-i fűszerkeverékem, ami tökéletes bele. Legalább kéthetente egyszer van, párom követeli :)

    Visszatérve a kezdő kérdésre nosalty és egy Horváth Ilona hogyan főzzünk könyvem, valamint egy olcsó receptek takarékos háziasszonyoknak (vagy valami hasonló szintén wc papírra nyomott "csodamű") könyvem, amikből leginkább főzök ha már egyszerű receptkönyvről beszélünk.

    Van két verekedős méretű és 4 kisebb könyvecském amiből szerintem jó ha 1 vagy 2 receptet megcsináltam, de jó őket nézegetni és mindig tervezem, hogy ezt de nagyon meg fogom csinálni de hű de nagyon. Aztán persze nem lesz belőle semmi.

    Heti menüt pedig szeretnék tervezni de mindig elfelejtem, vagy hiába tervezem meg, nincs kedvünk azt enni így inkább mást csinálok. De azért van kb két hétre való bevált recept, amit szeretünk, még nem untunk meg, már fejből álmomból felkeltve is megy és nem utolsó sorban max 1 óra alatt összedobom, de ebbe már a sütési idő is benne van, ha esetleg sütni kell.

    És ki leszek utálva de én mindig is utáltam a kuglófot. Mondjuk lehet azért, mert mindig száraz volt amivel kínáltak... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. még szerencse, hogy ebéd után olvastam, mert annyira jól hangzik!!
      fú, ez a kuglóf kicsit se volt száraz még másnap sem, én nem is ettem hozzá lekvárt!

      Törlés
    2. Hmm, akkor lehet megköszönnék egy receptet, amúgyis épp terveztem kapcsos tortaformát beszerezni és a legtöbb helyen kuglóf formával áruljak jutányos áron. (dejó is összerakni frissen egy konyhát, mindig eszembe jut valami, hogy még ez kéne, még az kéne... :D )

      Törlés
    3. oké, szerintem lefotózom és felrakom facebookra! :)

      Törlés
  2. Amikor összeköltöztem a Zurammal, az első dolog, amit kaptam, az a Horváth Ilona-féle szakácskönyv volt. Nem vált be, nagyon nem. Egyszerűen nekünk más a szánk íze, nem szeretem az ő fűszerezéseit. Aztán egy régi, elhagyott lakásban találtam a Takarékos főzőcske című remeket, ez zseniális mű! Mindig ehhez fordulok, nincs olyan recept, ami ne lenne benne. Amúgy már kitapasztaltuk, mit szeretünk enni, én ennek alapján állítom össze a menüt: minden ételt összeírtam, és tetszőleges sorrendbe teszem minden hónapban. Eltérni persze gyakran szoktam, főleg, ha valami újdonsághoz támad kedvünk, de legalább ott egy kapaszkodó. Így átlátom azt is, hogy ne csak krumpli vagy tészta legyen, ne csak csirke vagy gomba, hanem minden, vegyesen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. rutinos versenyző vagy, hiába! na majd holnap meglesem azt a könyvet! pusziii

      Törlés
  3. Én fejből főzök. :D Ha valami újdonságra fáj a fogam elolvasok több receptet is és összemixelek belőle egyet, átvariálom. Általában jól szokott sikerülni. :) Ritkán készítek el egy ételt egy az egyben a receptje alapján. A Nosalty.hu-n szoktam klassz dolgokra bukkanni, de a szakácskönyveket is szeretem. Mondjuk kedvenc nincs, a saját ötleteimet szoktam lefirkálni és újra és újra elővenni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én is a legtöbb ételt fejből főzöm, és amit egyszer receptből, azt örökké receptből. én is szoktam csalni, leszámítva a sütiket, azokban képes vagyok grammra kimérni.

      Törlés
    2. Ezt, hogy fejből főzök arra értettem, hogy szinte állandóan variálok, nem bírok "nyugton maradni". :)
      A sütés az már más tészta (tészta haha). Az tényleg olyan kötött műfaj, nem is értek annyira hozzá. Sokat kell még sütnöm, hogy jól menjen. Azt kifelejtettem az előző hozzászólásomból, hogy a kuglóf recept nagyon jól jönne. :)

      Törlés
  4. Általában a nosalty-ról és a mindmegette oldalról szoktam nézelődni. Email is jön naponta 3 recepttel :p A heti menüt csak ritkán tervezzük meg, inkább előző nap pattan ki az isteni szikra, hogy mit eszünk holnap :)
    Van egy Horváth Ilona szakácskönyvem, Anyukámtól kaptam, de még nem sütöttem/főztem belőle :D De csak azért nem, mert még nem jött el az ideje :p És van egy Stahl Juditos is, azt 1x végignéztem és annyi :D Jó ha megvan, végszükség esetén :D Még az első könyvei közül lehet...
    Kuglófot még nem csináltam, de talán majd egyszer :) ha addigra meg lesz, akkor Kati nénitől, ha nem, akkor a netről valahonnan :)

    Amúgy nagyon szép lett a te kuglófod, biztos finom is volt :p
    Az én kedvenc receptem a sport szelet, rém egyszerű süti, és leginkább pasik kedvence :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ma fejeztük be és isteni volt, legszívesebben azonnal újra sütném!!
      tejóég, sportszelet??? úúúgy imádom (pasi vagyok)!! leírod/belinkeled a receptjét? :)))

      Törlés
    2. 25 dkg margarint 20 dkg kristálycukorral és 2 dl tejjel összemelegíteni, hogy a margarin felolvadjon. Lehet bele tenni ízlés szerint rumot, vagy -aromát. Közben 50 dkg darált háztartási kekszet 4 ek. kakaóporral (én úgy szoktam, hogy 2 cukrozott és 2 cukrozatlan) összekeverni egy nagyobb tálban. Ráönteni a margarinos-tejes-cukros cuccot, összekeverni. Bele egy tepsibe, szépen elegyengetni a tetejét, majd 2 tábla csokit felolvasztani 2 ek. étolajjal (vagy bármilyennel), ezt a tetejére önteni, szépen eligazgatni. Kicsit mehet a hűtőbe, hogy megszilárduljon a csoki, és fél nap múlva kezdheted elölről, mert el is fogyott, és azt veszed észre, hogy kellmég kellmég kellmég :D :D
      Egyszer a 2 tábla csokiból az egyik egy mogyorós lett (véletlenül), de úgy talán még finomabb volt, szóval azt is ki lehet próbálni, vagy mogyit/mandulát/diót/bármit szórni a tetejére :)
      Amúgy én is nagyon szeretem, szóval én is pasi vagyok :D :p

      Törlés
    3. pont ma délután jutott eszembe, hogy mennyire megcsinálnám!! köszi nagyon nagyon a receptet!! <3

      Törlés
  5. Én többnyire netről főzök... néha könnyedén, néha itthoni körkérdéses kínlódás árán megtippelem a menüt, és elolvasok több receptet is hozzá neten, majd azokat emlékezetből összeszintetizálva kotyvasztok.
    Van néhány innen-onnan vadászott szakácskönyvem is, de elég ritkán böngészem őket...
    A menü-tervezésben sokat segít amúgy hogy van egy aprókánk, aki miatt különösen figyelni kell a zöldség-rost-keményítő egyensúlyra, és pont miatta nagyon sokszor van pl. főzelék is.
    Ja, és újabban kezdek rádöbbenni, hogy nagyon sok és guszta receptet lehet pinteresten is lőni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, és most már mindenképp áruld el a kuglóf receptjét, még sose sütöttem, de egyszer mindent el kell kezdeni! ;)

      Törlés
  6. kuglóf recept hamarosan érkezik!! :)

    VálaszTörlés
  7. Mostanában az életmódváltás miatt főként netről nézem a recepteket, Horváth Ilona nekem is megvan anyutól kaptam amikor elkezdtem az önálló háztartást, ami még ilyen klasszik szakácskönyv és nálam a best az Polcz Alainetől a Főzzünk örömmel, szerintem kezdő háziasszonyoknak kötelező, vagy legalábbis erősen ajánlott :)

    VálaszTörlés
  8. Horváth Ilona, anyám, mamák, anyós :)

    VálaszTörlés
  9. Carla Barditól a Klasszikus olasz konyha. És Horváth Ilona

    VálaszTörlés