2014. május 8., csütörtök

Mindent az otthonomról TAG

"Hogy repül az idő"-témakörben is írhatnám ezt a bejegyzést, ugyanis már több, mint egy éve lakunk a házunkban.
Ennyi idő alatt megismertük, belaktuk, megtudtuk a hibáit és a rejtett értékeit, úgyhogy ideje kitölteni egy újabb TAG-et.

1. Milyen stílusú az otthonod?

A 15-20 éve az aktuális trendek (és nem a mi ízlésünk) szerint épült ház és az IKEA törékeny egyensúlya. Nyilván ez nem teljesen tükrözi az ízlésünket, de igyekszünk, hogy minél hamarabb javíthassam ezt a választ arra, hogy pont olyan, amilyet mindig is szerettünk volna. Világos, természetes, otthonos.



2. Mit szeretsz legjobban és legkevésbé az otthonodban?

Legjobban a kilátást szeretem és azt, hogy van elég helyünk. Illetve azt, hogy a miénk.
Legkevésbé azt szeretem, hogy még nem pont olyan, mint amit mi beleláttunk, amikor megvettük. Néhány helyen nagyon látszik, hogy nem olyan, mintha a miénk lenne. De majd olyan lesz, csak idő kérdése.

3. Mi az a változtatás, amire a legbüszkébb vagy és te csináltad (DIY) az otthonodban?

A kert. Ahol amikor beköltöztünk, a bokrok se látszottak ki a gazból. Most se tökéletes, de nagyon igyekszünk és ha készen lesz, gyönyörű lesz.
A festés, de csak 30%-ban vagyok büszke, merthogy a munka nagy részét a férjem csinálta. De ha helyette is ér, akkor erre vagyok a legbüszkébb.


4. Mi a kedvenc bútordarabod?

Talán a kanapé, amit 15 éves koromban kaptam és még mindig tökéletes állapotban van és a tükör a nappaliban, ami szintén nem mai darab. 
Ha belegondolok, nincsen túl sok saját bútorunk, együtt csak könyvespolcokat, fiókos szerkényeket és egy ágyat vettünk, minden más bútor itt volt a házban. 
A házzal együtt örökölt bútorok közül viszont egyértelműen a ping-pong asztal a legnagyobb kedvenc.


5. Ki a kedvenc TV-s designered?

Nem nagyon nézek TV-t úgyhogy ha nem gond inkább internetes designert mondok: a Petersik-család.

6. Ha belépnék az otthonodba, milyen illat fogadna?

Mivel nemrég főztem és a bejárat gyakorlatilag a konyhában van, az ebéd illatát. Emiatt a konyhapulton, pont az ajtó mellett van egy olajmécses, ahova mindig mixelek valamilyen finom citromos illatot. Úgyhogy a szerencsés időben érkezők ezt érzik meg legelőször.

7. Melyik a legrendetlenebb és a legrendesebb része az otthonodnak?

Legrendetlenebbre több jelentkező is van. A pince, egy az egyben és az emeleten az a szoba, mit könyvtárnak neveztünk ki és ami az utóbbi egy évben degradálódott egy rendetlen szekrénnyé. Az lett Monica rendetlen szekrénye/szobája.



A legrendesebb elég napszak függő, mind a konyha, mind a dolgozószoba nagyon rendben van, ha nem használjuk és nagyon rendetlen, amikor éppen igen. A nappaliban majdnem mindig rend van, mert mostanában nincsen időnk rendetlenséget csinálni.



8. Mi a kedvenc otthon-kiegészítőd?

Kosarak, pokrócok, gyertyák, üvegekben.

9. Parketta, szőnyegpadló vagy kerámia burkolat?

Ha rajtam múlna, mindenhol fa padló lenne. Parketta vagy hajópadló, de még a laminált parkettában is kiegyeznék. A konyhában és a fürdőszobákban is.
Ehhez képest most csak az emeleten van parketta, az is laminált, mindenhol máshol kerámia járólap, amíg csak a szem ellát, vállalkozó-zöld és -bordó színekben.

Apropó, említettem már, hogy az épületszerkezettan államvizsgán a beltéri burkolatok c. tételt húztam? 
És azt, hogy a fenti felsorolásban több szakkifejezés szerepelt, mint ami ott akkor eszembe jutott? 
Életem legnagyobb leblokkolása volt, mégis összeszedtem magam és meglett a vizsga, úgyhogy nyugodjanak meg, akiknek a nyakukon az államvizsga, meg lehet csinálni, ha nekem ment, Nektek is fog. :) 

10. Mi a kedvenc takarítószered?

Ecet és szódabikarbóna, ezen kívül a Mr.Muscle konyhai spriccnije, mert isteni citromos illata van.


Most Ti jöttök! Válaszoljatok, akár minden, akár csak pár kérdésre! 
És írjátok meg, hogy legyen-e még TAG bejegyzés, mert kinéztem a következőt!

3 megjegyzés:

  1. Ez nagyon tetszett Dorka! :)

    VálaszTörlés
  2. Legyen TAG!

    Nekem az érettségi tételhúzás előtt ugrott be, hogy te jó ég, kinek vagyunk a nyelvrokonai? Aztán már mentem is be a terembe, és kihúztam az első tételt nyelvtanból: nyelvrokonság. Semmi nem jutott eszembe róla. Azóta se volt sok ilyen megérzésem - szerencsére.

    Ja, ez nem is volt kérdés? :)

    VálaszTörlés
  3. Remélem, igazad van az államvizsgával kapcsolatban... :) Még sose volt ilyen rend a kis koleszszobánkban, mint most, mikor tanulni kéne. :)

    VálaszTörlés