2014. április 17., csütörtök

Tojáspucolás

A világ összes puha nyuszija és a legkedvesebb módon, a fűben elrejtett csoki hegyek se közelítik meg azt a húsvéti ajándékot, amit most készülök Nektek átadni.
Már tudom egy ideje ezt a trükköt, de a téma mégiscsak nagyhéten a legmegfelelőbb, úgyhogy vágjunk is bele.
Nem tudom, Ti mennyi főtt tojást esztek, illetve milyen könnyen borultok ki hülyeségek miatt, ma az lesz a legboldogabb, aki a fenti kérdésekre a rengeteg és nagyon könnyen válaszokat adta.
Mint például jómagam is. Mi tojást, leggyakrabban főtt formában eszünk és kevés dolog van, ami annyira kiborít, mintha egy tojást nem lehet megpucolni. Remélem van aki érzi ezt a kínt és nem magamban siránkozok a főtt tojás miatt. Sőt nem is a főtt tojás miatt, hanem az a bizonyos hártya miatt. Nevezzük ezentúl az emberi frusztráció hártyájának (továbbiakban: EFH). Ez az a vacak, ami nem engedi a gondtalan háziasszonyt boldogan tojást pucolni. Nem elég, hogy sokkal több idő, ha egyben van ez a vacak, de húsvétkor a gyönyörűen megterített asztalt is lehangolják a cafrangos tojások.
Nem húzom tovább, van megoldás, le lehet győzni az EFH-t.

Hozzávalók: minél korosabb tojás, 2 evőkanál só

Én a hamarosan lejáró tojásokat mindig megfőzöm, úgy nagyon hamar elfogy nálunk. Ez a szokásom ébresztett rá, hogy van összefüggés a tojás kora és a pucolhatósága között.
(Itt érzek egy finom párhuzamot a hűtőben várakozó tojások és a bulikban hajnalig várakozó lányok között...de nem fejtem ki, mert lehet, hogy csak nekem vicces.)
Lényegalényeg a régebbi tojások könnyebben pucolhatóak.

De főleg húsvét előtt mindenki betankol tojásból, úgyhogy épphogy akad öregecske, ilyenkor jön a só. Méghozzá rengeteg. Mutatok egy képet is.


Ez egy egészen kicsi fazék, kevés vízzel,viszont legalább 2 nagyonpúpos evőkanál sóval. Kevergetés után is maradt sókristály a vízben, úgyhogy tényleg nagyon sós.
Langyos vízben teszem fel a tojásokat és amikor forrni kezd a víz 12 percre állítom az órát és főzöm. Amint letelt az idő, egyből a mosogatóba teszem a lábast és engedem rá a jégideg vizet a csapból kb. 1 percig.

Nem várok tovább, a tojás fenekét odaütöm a konyhapulthoz egy helyen, ott van mindig egy kis rés a tojás és a héja között belülről, úgyhogy ott könnyebb átszakítani a EFH-t.


Innentől fogva 3 lépésben le lehet szedni a héjat, ami az egyik legcsodálatosabb érzés a földön.


Hatalmas darabokban jön le a héja és a végeredmény a hibátlan tojás.


 Remélem sikerrel jártok, és nagyon szép nyugodt ünnepetek lesz! Boldog Húsvétot!


10 megjegyzés:

  1. Imádom a főtt tojást, és CSAK azért hanyagolom évek óta, mert gyűlölöm pucolni...a végeredmény pedig egszerűen borzasztó szokott lenni. Ezt ki fogom próbálni, nagyon köszi! Neked is boldog húsvétot!

    VálaszTörlés
  2. Nekem is van egy trükköm, azt ittem te is azt ismered. A főtt tojásokat oda kell ütni valamihez és egy pici bontás után akár, egy teás kanalat be kell csúsztatni a hártya és a tojás közé, és csak végig kell tolni, jön le fölötte a héj. A kanál görbülete miatt így szintén 2-3 mozdulattal meg lehet puculni só nélkül is.

    VálaszTörlés
  3. köszi a tippet az idősödő tojások főzésére! Én hideg vízben főzöm, sóval, amikor megfőtt (és eszembe jut elzárni a lángot), leöblítem hideg vízzel, majd újabb adag hideg vízben hagyom állni, amíg kihűl. Akkor pucolom, és újabban le szokott jönni. (De az is igaz, hogy ez totál friss tojással is működik, és mi mindig házi tojást veszünk, kéthetente idehozza házhoz a termelő...)

    VálaszTörlés
  4. De örülök! Utálom a hártyát, olyan undi, de azt hittem, mást nem borít ki ennyire. Meg amikor értékes fehérjedarabok is lejönnek a héjjal, na akkor tényleg szomorú látvány egy főtt tojás. Nekünk is kábé ezek a trükkök jöttek be, sok só és sokáig főzés. Ha nyolc pernél elfogy a türelmem, tuti nem lehet normálisan meghámozni. A tojások kora nem tudtam, hogy számít, eszerint érdemes lesz ezt is figyelni :)

    VálaszTörlés
  5. Én is ezt a trükköt ismertem:)

    VálaszTörlés
  6. Dorka, drága, meghoztad a kedvem a kemény tojáshoz. Fő a tűzhelyen... Pussz érte :)

    VálaszTörlés
  7. Ezt a trükköt nekem még anyukám tanította, azóta is előszeretettel használom :)

    VálaszTörlés
  8. Én mindig végig maradtam a bulikban, egyedül :) És soha senkivel sem akartam hazamenni, mert imádok csak úgy táncolni, mindenféle pasifelszedő kényszer nélkül. Na jó, nem egyedül, barátnőkkel. És igen, amikor azon férfiak, akik nem tudtak nőket felszedni, hajnali három körül egyre pofátlanabbul kezdtek el nyomulni, akkor bizony mégis leléptünk, hiába tartott még a banzáj. Szóval lehet, mégsem én voltam, aki legtovább maradt :)

    VálaszTörlés
  9. Ez jól jött!!!!!!Én is próbáltam sós vízben főzni, de nem tettem bele ennyire sokat és nem is értettem, hogy miért nem lett jobb a helyzet!De már TUDOM! Köszi :)

    VálaszTörlés
  10. Nekem van egy sómentes tuti trükköm: a tojásfőzőmhöz járt egy tojás lyukasztó, kb. mint ehhez is:
    http://www.argep.hu/product_1890967.html
    A friss és megmosott tojás talpára egy tűszúrásnyi lyukat csinál, oda ahol a hártya is van. Így a készülékben keletkező pára szépen elválasztja a fövő tojást a héjától és könnyű leszedni. :)

    VálaszTörlés