2012. május 23., szerda

Hogyan igyunk rengeteg vizet?

Már pár éve a csapból is az folyik (hahaha, elnézést) hogy igyunk minél több vizet, mert minden szempontból jót tesz nekünk. 
Hogy mennyit? Egyesek szerint 8 pohár (mekkora poharak?) mások szerint 30 kg-ként 1 liter. Bármelyiket is vesszük, ez bizony rengeteg víz, főleg egy olyan tevének, mint én.

Még mindig hallom a nagymamám hangját, aki azt mondta mindig, hogy ne igyál annyit, mert béka nő a hasadban. Bocsi Nagyi, de ebben nagyon nem volt igazad!! Sokat iszom már egy ideje és nem nőtt!

Mára ott tartok, hogy meg tudok inni, bármennyi vizet és azontúl, hogy leírom a nekem bevált módszereket, azt is megosztom veletek, hogy milyen pozitív változásokat vettem észre.



1. Nem iszom mást

Talán ez volt számomra a legnehezebb, mert főleg éjszakázásokkor rengeteg kólát megittam, vizet semennyit (?!?!?) és ha szomjas voltam, kólát ittam...tudom rettenetes. Le kellett szoknom róla!
A sokat ivás és az üdítő-nem ivás egymást segítette, amint nem ittam üdítőket, szomjas voltam és ittam vizet, amitől eltelítődtem és nem is kívántam mást csak vizet.
Ami még segített, hogy nem tiltottam meg magamnak, egyszerűen csak, ha szomjas vagyok, akkor vizet iszom.

2. Finommá teszem a vizet

Sajnos ahol mi lakunk nem jó ízű a csapvíz és a palackos vizet nagyon nem szeretem. Utálom a rengeteg műanyag palackot és a gondolatát is, hogy az itthoni ivóvizet nem iszom meg, amikor a víz hatalmas kincs, úgyhogy amíg van, én iszom.
A legolcsóbb megoldás egy vízszűrő kancsó volt. Nekünk ilyen van:

2 litereset vettünk, mert sosem tesszük a hűtőbe és így több fér bele, kb. 1 liter. Amiért nagyon szeretem, hogy elveszi a víz ízét és nem lesz tőle vízköves amibe öntöm. A szűrőt kb. 2 havonta szoktam cserélni, amikor érzem, hogy már íze van a víznek.
(Tudtátok, hogy a gépészeti definíció szerint az ivóvíznek nem lehet íze, mi legalábbis így tanultuk?!) 
Ha dolgozom, odateszem az asztalra a kancsót és szépen töltögetek magamnak.

3. Ízessé teszem a vizet
Eleinte nagyon hiányzott a folyékony-íz, úgyhogy mindig csavartam a vízbe citromot, 1 literhez fél citromot. Amikor meguntam a citromot, lime-ra váltottam, vagy ha még frissen nincs mirelit málnára, cseresznyére, vagy meggyre, mentára és eperre!
Nem gyönyörű?




4. Szeretem a poharam



A kedvenc poharamat a Tescoban vettem, elég olcsón, fél literes, de aki a picit szereti és gyakran tölt inkább, akkor azt használjon. Vannak poharak, amikből egyszerűen szívesebben iszik az ember.
Van hogy díszítem citromkarikával, szívószállal, a lényeg, hogy a látvány maga, ivásra késztessen.

5. Legyen elérhető

Sokszor azt veszem észre, hogy azért nem iszom, mert nincsen nálam víz, legyen ez azért, mert útközben vagyok és nem vittem magammal, vagy azért mert lusta vagyok felállni.

Ezért, ha tudom, hogy sok időt fogok egy helyben tölteni, akkor odakészítek egy kancsó vizet.
Ha pedig megyek valahova, viszem magammal a vizemet. Mégpedig a Bobble-lal, a kedvenc vízszűrős kulacsommal.

Már láthattátok a facebookon, így sétálunk minden nap, a Bobble meg én!

Szerencsére már lehet itthon is kapni, én a Mammut2-ben a Speed boltban láttam, de én még anno Amerikából kaptam, a honlapjukról rendelve.
4 méretben lehet kulacsot venni és 10 alapszínben kaphatók a kupakok a szűrővel.
Minden infót megtaláltok a honlapon, vagy ha valami nem világos, akkor kérdezzetek nyugodtan.
Nekem 1 literes van, többféle kupakkal, de a legtöbb levendula színű, szerintem csodás.
Amikor sokáig olvasok az ágyban, akkor is ebből szoktam inni, mert nem folyik szét és ha éjjel felébredek bele tudok inni.
A víznek semmi íze nincsen benne és ez az amit én alapból is elvárok a víztől, úgyhogy nagyon szeretem.
A palackot már rengetegszer dobtam el, nyilván mindig a murvába, úgyhogy össze van karcolódva, de semmi más baja nincs, bírja a strapát.
Egy dologra érdemes vigyázni, ne nyissátok foggal, vagy ha nagyon koszos a kezetek, akkor csak az oldalsó fogaitokkal, tanuljatok a káromon, nekem az egyik fogam egy év alatt szépen elmozdult e helyéről, az a rossz szokás miatt.

6. Időzíts

Ha az eddigi tippek nem váltak be, akkor érdemes időzíteni.
Én reggel séta közben megiszom 1 litert, a nap közben így-úgy elfogy még egy és este, ha filmet nézek, vagy olvasok az ágyban, akkor a harmadik is.
De aki egyszerre nem bír sokat, annak itt egy jó ötlet, teljesítmény-centrikus kulacsok formájában:



7. Megint a szívószál

Sokadik alkalommal jövök a szívószállal (igen, most is dúdolok, mint ezeknél a bejegyzéseknél is) de nem hiába, a szívószál a szememben egyfajta varázspálca.
Észrevétlenül csúszik benne a víz a számba, ha kicsit elbambulok, akkor azt veszem észre, hogy sutty fél liter el is fogyott és ha nem szürcsögne, ez se tűnne fel. Hihetetlen gyorsan lehet inni szívószállal!

8. Szóda

Tovább énekelve a dalt (nem ígérem meg, hogy utoljára linkelem be) a szóda a következő tippem. Ebédhez, vagy ha a sima víz már unalmas. Vagy koktél és kóla helyett.
Múltkor barátnőkkel beültünk beszélgetni és mivel vezettem, szódáztam! Annyira jó volt, leküldtem vagy 2 litert, alig fizettem valamennyit, tudtam aludni éjjel, másnap nem fájt a gyomrom.
Ezt hívom én win-win-win-win helyzetnek! 

9. Figyelmeztesd magad

Időzítő a telefonon, vagy egy jó háttérkép? Mindegy, csak valamiről jusson eszedbe, hogy innod kell, mert eleinte nem fogsz szomjúságot érezni.




Előnyök:
  •  A szuper száraz arcbőröm 1 hónap után már egy kicsit sem száraz. A körmeim és a hajam is jobb állapotban vannak.
  • Mivel a szervezetem nem érzi, hogy tartalékolnia kell, újra érzek szomjúságot.
  • Sokkal kevesebb kalóriát viszek be a szervezetembe, fogytam is pár kilót.
  • Energikusabb vagyok.
Hátrányok:
  • Nehéz rászokni.
  • Ahogy kezdett kimosódni a szervezetemből a sok méreganyag erősebben izzadtam és pattanásaim is lettek. Nagyon gyorsan túl lettem ezen is és most jobb, mint valaha.
  • Elképesztően sokat kell pisilni, mert napi 13 szerintem túlzás! :) A jó hír, hogy ez is beáll egy idő után most 5-6-nál tartok, igen a bejegyzés kedvéért számoltam.
Fontos:
Amilyen lényeges, hogy ne igyunk keveset, ugyanolyan fontos, hogy ne igyunk túl sokat se!! Ezt is túlzásba lehet vinni, úgyhogy csak óvatosan, ne essünk túl a ló másik oldalára.
Iszok elég vizet? Milyen módszerrel? A ti nagymamátok is tévedett néha? Szerintetek melyik tipp segít rajtatok leginkább? Szoktatok szürcsölni?

30 megjegyzés:

  1. Én mindig másfél literes palackkal megyek az egyetemre. Ha ott van az ember előtt az innivaló, akkor az már alapra csábít, hogy igyál meg. De a pisilés nekem sose állt be... Nekem a másfél óra is kínzás... Én reggel gyakran iszom natúr teát, de szerintem mindjárt fogom az ebet és sétálni indulunk. Innivalóval...

    VálaszTörlés
  2. Érdekes, hogy azt tanultátok hogy nincs íze a víznek, élettanból az ízérzékelést már úgy tanítják (legalábbis nálunk), hogy nem csak édes, sós, keserű és savanyú íz és receptorok vannak, hanem van vízíz is, és umami, ami kicsit megfoghatatlan, de létezik, fehérjeíznek is hívják, de sok néven fut.

    Én is ugyanúgy vagyok az ásványvízzel mint te, nem értem miért kéne palackból innom, mikor ott a csapban és még palackot sem veszek vele feleslegesen. Én nem szűrőzöm, itt nálunk meglepően jó minőségű a víz. Mondjuk a legfinomabb csapvíz Velemben a nyaralónknál van, ott forrásvíz van, bulik utáni legjobb józanító, nyáron is max 10°C-os mert kőből jön. :))

    Sajnos egyébként sokan nem isznak eleget, és emiatt is fáj annyi embernek sokszor a feje. Ők tipikusan azok, akik ha bevesznek gyógyszert azonnal elmúlik a fejfájásuk. Csak nem a gyógyszer miatt hanem a pohár víz segített, amivel lenyelték.

    VálaszTörlés
  3. Én próbálok sok vizet inni, de nem mindig megy :( Amúgy az a kulacs mennyibe kerül? :)

    VálaszTörlés
  4. Szerintem nagyon fontos, amiről most írtál, régen én is sokkal kevesebbet ittam, mint kellett volna. Abból a szempontból szerencsés a helyzetem, hogy nem szeretem az édes löttyöket, időnként megiszok ugyan egy pohár narancslét vagy kólát, de alapvetően nekem csak a víz oltja a szomjamat, és szeretem is az ízét. A kis megivott mennyiségen én úgy segítettem, hogy mindig van egy teli pohár víz a billentyűzetem mellett, így csak ki kell nyújtanom érte a kezem. Az egyetemre is viszek magammal vizet, bár sokszor nagyon kényelmetlen magammal cipelni, úgyhogy ilyenkor sajnos marad a büfé.

    VálaszTörlés
  5. Nekem nagyon nehezen megy ez a vízivás dolog, pedig próbálom tudatosan szoktatni rá magam. Az a baj, h nem csak h vizet nem iszom eleget, hanem úgy általában nagyon keveset iszok...

    Vannak trükkök, amik beválnak, pl ha van szem előtt egy nagy üveg víz, az könnyen lemegy, de ha már út közben a táskámban van, akkor csak "megsétáltatom". Szeretek kísérletezni az ízesítéssel (pont így ahogy Te), és érdekes, de nem érzek különbséget csapvíz és csapvíz között... Vagy csak nem foglalkozok vele.

    VálaszTörlés
  6. A 6 és 3 pont számomra a legfontosabb. Sajna én sem iszom eleget, sőt... gyalázatosan keveset. :/ Kólázni nagyon ritkán kólázom, max 3 hetenete pizza mellé. Viszont kell, hogy valami íze legyen annak amit iszom, ki fogom próbálni a 3. pontot, és hogy legyen kitűzve cél, a 6-ost is megcsinálom. Van egy nagy poharam nekem is, felírkálom rá a mércét. Egyébként a szívószállal én is így vagyok. Észre sem veszem, hogy iszom. Szinte játék vele az ivás. :D

    VálaszTörlés
  7. Én jó minőségű illóolajat csepegtetek bele, nem sokat, de az ánizsos nagyon bejött:)

    VálaszTörlés
  8. úgy tűnik én a másik oldalt képviselem, IMÁDOK INNI, amikor meg itthon vagyok, akkor sokszor elfeledkezem magamról és csak vedelek, vedelek, vedelek... :D bár hozzáteszem, hogy én teákat iszom, és valószínűleg ez is oka a nagy lelkesedésnek, hiszen a teákért odavagyok! csak zöld/fehér/rooibos teát vagyok hajlandó inni & ezeket is általában natúran, mivel ezek a legegészségesebbek. ízesíteni sosem ízesítem, soha " nem rontanám el " az ízét cukorral vagy mézzel vagy akármivel... :D szóval ezt literszámra tudom/tudnám inni, de nem mindig van időm, no meg mintha hallottam volna, hogy a túlzott teaivás már egészségtelen. bár ez gyanítom a koffein miatt, és akkor meg ott van a rooibos, ami nem tartalmaz se koffeint se teint! ;)

    amiért nekem kényes ez a téma az a - kimondom - pisilés. :D hihetetlenül gyors a kiválasztó rendszerem, tudom ez most baromi hülyén hangzik, de próbálom úrihölgy módjára megfogalmazni, hogy iszok pár korty valamit és rövid időn belül már reped a hólyagom. :D a barátaim ezért baromira szeretnek velem szabadtéri programokat szervezni iszogatás keretein belül.... :D de a lényeg, hogy nem nagyon szeretném megszívatni magamat, így sajnos inkább nem is iszom amikor nem vagyok itthon, hanem mondjuk úton egyetemre, úton egyetemről... meg ha még meg esetleg van is mellékhelyiség a környéken (egyetemen ugye stb.), nem nagyon szeretek ilyen nyilvános klotyóra rohangálni, azért az mégis más, mint itthon ...

    VálaszTörlés
  9. nekem még az a tippem h. 2 literes palackba tegyetek vizet ha mentek valahova,azt úgyis megisszátok, mert utáljátok cimbálni magatokkal:)

    VálaszTörlés
  10. Dorka, ez ismét egy szuper bejegyzés:)) azóta várom, amióta beígérted, hogy lesz ilyen...:))
    És most végre rájöttem, hol rontom el a vízivást... Amikor tanulok nincs gond, mert 20-25 percenként megiszom egy fél pohár-pohár vizet, de a hétköznapokban sokszor elfeljtek inni... Szóval nekem a 9. pont lesz a legnagyobb segítségem:)) A másik, hogy egy fél literes víz mindig van a táskámban, nagyobb nem fér bele, külön nem szeretem cipelni, így én is sokszor járok úgy, hogy innék, de nincs nálam (több víz).

    Nekünk is van vízszűrő kancsónk, Pesten nagyon hasznos, ott én se tudom meginni simán a csapvizet, és szerintem rengeteg pénzt és palackot meg cipekedést spóroltam meg vele (már 2 éve használom, és még mindig olyan mint új korában:)) A zalai vizet viszont inkább csapból iszom (szerintem teljesen olyan íze van mint a natur aquanak, amit itt palackoznak:))

    Azt hiszem azért nem tartozom a keveset ivókhoz, múltkor úgy döntöttünk, megisszuk a mostanában lejárt maradék ásványvizünket és ketten másfél nap alatt egy kartonnal megittunk...:D úgyhogy jó ötlet volt a kancsó:))

    A víz ízesítést én főleg nyáron szoktam bevetni, főleg ha utazom (a meleg víznél nincs rosszabb, viszont ha van valami íze akkor már iható szerintem). Én azt szoktam csinálni, hogy fél literes palackba öntök (szűrt) vizet, belelógatok (vagy inkább beletuszkolom hajtogatva) egy teafiltert, rázárom a kupakját, így pihen a hűtőben egy fél órát, kidobom a filtert és kész az ízesített víz... nálam a gyümiteák a kedvencek ilyen téren:)

    "már pár éve a csapból is ez folyik" - ezen én is nagyon nevettem :D

    VálaszTörlés
  11. Dorka! Ha te és a kedves stílusod, a te tippjeid nem lennének, nem tudom mi lenne velem, ez a poszt új erőt adott nekem. Ugyanis nem csak hogy vizet, de szinte semmit nem iszom. Van olyan, hogy este lefekvés előtt megkérdezem magamtól, hogy mit is ittam ma? A válasz legtöbbször az, hogy semmit. Ez engem azért is bosszant, mert nekem, aki bioszból emeltezik, és fakultált is belőle pontosan tudnia kéne, milyen rossz ez a szokás. Tudom is, de nehéz véghezvinni. Igen, igen tudom, hogy ez borzasztó. Rengetegszer próbáltam már magam rávenni, hogy igyak többet, de nem ment. Most új erőre kaptam, és az összes tippedet ki is fogom próbálni!!! A mondást pedig nekem is mondták a nagyszüleim, de olyan vehemenciával, hogy a végén már a poharat is kiszedték a kezemből. Köszönöm szépen még egyszer. Lelkes olvasód: Hédi

    VálaszTörlés
  12. én is a másik oldal vagyok, non-stop tudnék vedelni, és anyukám szerint is nő az a béka:))
    viszont a másik oldal: ezt is lehet túlzásba vinni.
    én kb 2 éve jutottam odáig, hogy napi 8-9 litert is megittam. (igen, állandóan üveg volt a számon). Egyszer csak rámjött a napokig tartó hányás. Kiderült, hogy túl sok vizet ittam, nem tudtak a vitaminok, és az ásványi anyagok megmaradni a szervezetemben, kimostam mindent. Úgyhogy óvatosan:))

    VálaszTörlés
  13. Az egyetemen mondta az egyik tanár, hogy a túl sok víz sem jó, pont amiatt, amit lolli írt.

    Én azért ennyit nem iszom, de 2 litert próbálok naponta elkortyolni.

    A szóda szerintem is jolly joker!

    VálaszTörlés
  14. Pont mostanában döbbentem rá, hogy milyen keveset iszom. Budapesti vagyok, de nálunk finom a víz. Ismerősnél, nem messze innen, roppant rossz ízű. Még a kutyának se kell, szó szerint :P
    Én a szűrt vízről azt hallottam, hogy az nem egészséges, hiszen a természetes ásványi anyagokat is kiszűri, amire a szervezetnek nagy szüksége van. Bár, ahol nagyon rossz a víz, meg tudom érteni, de olyan helyen, ezért néha ásványvízzel kell pótolni. Bár, mondom. Hallottam, ne kövezzetek meg, ha rosszul tudom. Egyébként az a kulacs nagyon tetszik, akarom:) Persze csakis lilában :D És a 3. pont nagyon ötletes, ki lesz próbálva.
    Én úgy próbálom tartani és növelni a bevitelt, hogy minden szobában van egy üveg víz, vagy velem van a fotelban, bárhoz, direkt útban.
    Nagyon hasznos volt ez a bejegyzés. Köszönöm.
    És igen, régen még rám szóltak ha sokat ittam, most bezzeg, úgy kel belém pumpálni. :)

    VálaszTörlés
  15. szeretek-nem szeretek de sokat iszom. még télen mikor hideg van akkor is megiszom a napi 2 litert. imádom a vizet a csapit is, iszonyt rossznak kel lelnie hogy ne igyam meg. mivel a munkahelyem nem komfortos vagyis nincs benne víz ezért egy időben csak palackos vizet ittam. nyáron jóval többet iszom van hogy 3 nagy üveg is elfogy. volt hogy ilyen megemelt vízfogyasztás mellet egyszer csak úgy éreztem hogy büdös a víz, nem tudom hogy írjam le talán ha azt mondom vízköves íze volt. akkor döntöttem hogy valamilyen íz kel neki. ez volt az az idő amikor elkezdtem teázni. mindegy hogy milyen csak ne fekete-tea legyen. valamilyen hibiszkusz alapú gyümölcstea meggyes, narancsos, almás,végül is mindegy csak ne édes-fajta legyen. szeretem a DM-es teád valamilyen bio tea golden aura ( remélem jól írtam ) és a hold áldása, szeretem a zöld-teát filtereset és a szálasat is. minden reggel viszek magammal egy termosz teát télen meleget nyáron hideget. a szódát nem szeretem az a sok buborék kiakar jönni és azt nem szeretem.
    inni viszont pohárból szeretek, legyen kényelmes a fogása legyen jó kézbe venni. a munkahelyemen egy műanyag poharam van könnyen szilátható, otthon viszont egy kb.3 dl-es pöttyös üveg pohár most a favorit.

    VálaszTörlés
  16. Nagyon örültem, hogy írtál erről, mer én is hajlamos vagyok megfeledkezni az ivásról... rá kell magam vennem, hogy ezen változtassak és a Te segítségeddel már úgy érzem, hogy menni is fog :)

    VálaszTörlés
  17. Nekem az vált be, hoyg fél literes palackokból iszok egész nap. A sok kis pohárral könnyű becsapni magunkat, de így tudom követni mennyit ittam. Most két liternél tartok, jó lenne 3, de hátha ösztönösen meg lesz nyáron a melegben.
    Jók az ízesített ásványvizek is, mondjuk azokat még külön hígítani szoktam, hogy csak egy pici íze legyen, ezek is szint 0 kalóriások.

    VálaszTörlés
  18. Már meg is rendeltem a Bobble-kulacsomat :)))

    VálaszTörlés
  19. Petra: akkor nagyon hálás vagyok, hogy nekem beállt, így is túúúl sok! :)

    Bogca: de fura, lehet, hogy akkor úgy helyes, hogy ne legyen más íze.
    én a batártom szüleinél imádom a csapvizet, ott nem szűröm meg.
    a fejfájás mennyire tipikus jel!!

    Ágibábi: itthon nem tudom, az oldalon meg fennvan az ára, attól függ mekkorát veszel! :)

    knifeofdreams: ezért is imádom a bobble-t, üresen vittem és az iskolában töltöttem meg! :)

    SophiEl: én se éreztem sokáig, de a pécsi és környéki nagyon nagyon más, mint a budapestiek.

    Verus: akkor hajár 3 és 6, egészségedre!

    boriska: sose próbáltam, de lehet, hogy összeszedem a bátorságomat.

    Candy: a teát én is üresen iszom és nagyon szeretem, de néha az ovi teát is szívesen megiszom, de inkább, mint desszert, nem mint ital.
    abszolút átérzem, nekem is azóta nagy a szám, amióta itthon vagyok, de én mindenhol szoktam-tudok pisilni. :))

    pandus: szuper! :)

    Tündi: köszönöm a türelmedet és örülök, hogy tetszik! :)

    Hedea-Hédi: annyira jókor jött a nagyon kedves megjegyzésed, épp egy rossz hírt kaptam és annyira elszomorodtam, de most sokkal jobb kedvem lett, köszönöm! :)
    hajrá, csak elkezdeni nehéz, rá lehet könnyen szokni! drukkolok!

    lolli: bizony, ki is egészítettem a bejegyzést!

    Ami: 2 liter szerintem szuper, szóda pláne ;)

    zsina: én is szerettem a bp-vizet! én is hallottam, hogy nem jó, ezért sok helyen iszom csapvizet, szüretlenül. az elszórt víz szuper ötlet, köszi!

    Magdi:jól hangzik ez a tea, lehet, hogy kipróbálom! :)

    Ingrid: hajrá, biztos menni fog!

    iamzita:én is nagyon szeretem az ízesített vizeket, de a szörpöket is !:))

    Kata: kb. 2 hét és koccinthatunk! :) milyet rendeltél?

    VálaszTörlés
  20. Letöltöttem a telefonomra egy jó kis alkalmazást, ami sokat segít a megfelelő mennyiségű víz ivásában! Figyelmeztet, ha beállítom, szépen tudom követni, hol tartok, annyira jóóó! :) Gondoltam, megosztom itt is, hátha valakinek segítségére lesz. :)
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.northpark.drinkwater

    VálaszTörlés
  21. jaj ez csodálatos! :)))) nagyon nagyon köszönöm! <3

    VálaszTörlés
  22. Kata, hogy sikerült rendelned, nekem azt írja, hogy nem szállítanak ebben az isőben ide, magyarországra, sajnos.

    VálaszTörlés
  23. Manyesz: lehet, hogy megszűnt a szállítás hozzánk? ha máshogy nem megy, a mammutban lehet kapni! :)

    VálaszTörlés
  24. Én azt csinálom, hogy egy pici ételfestéket teszek a citromos vízbe, minden nap más színűt, és olyan jól feldobja! :) Önmagában a citromos víz nem olyan élvezetes, mint mondjuk kéken! :D

    VálaszTörlés
  25. de jópofa, ilyet még nem hallottam! :))

    VálaszTörlés
  26. szia Dorka! Azt a 2 literes szűrős kancsót hol vetted és kb mennyibe kerül? nagyon szeretnék én is egy ilyet. :)

    VálaszTörlés
  27. szia! a metróban vettem, kb. 3000 ft volt, de minden nagyobb élelmiszerboltban (pl.interspar) lehet kapni. ilyet, vagy hasonlót! :)

    VálaszTörlés
  28. köszönöm szépen. :) amint leírtam a kérdést jött egy tesco újság és benne volt :D

    VálaszTörlés
  29. ezért ne igyunk sok vizet!

    http://closer.hu/2015/07/a-nyari-hosegben-tul-sok-vizet-sem-szabad-inni

    VálaszTörlés