2012. június 13., szerda

Otthonka könyvek

Ez az a téma, ahol a két nagy kedvencem a könyvek és az otthonok találkoznak, úgyhogy nagyon szívesen írok róluk.
Az elmúlt pár évben gyűjtögettem az otthon-háztartás-takarítás-női praktikák témájú könyveket és amikor a kollekció legújabb darabja megérkezett és fotó is kikerült róla a facebookra, megígértem, hogy megmutatom az összeset.
Van amelyikből olyan dolgokat tudtam meg, amit máshol nem találtam, van amelyik vicces és van olyan is, amelyik szuper motiváció és képtelenség nem azonnal elkezdeni takarítani.


Ebben a bejegyzésben mindegyiket bemutatom pár szóval és később részletesen is láthatjátok azt, amelyikre legtöbben vagytok kíváncsiak.
Likeoljátok az otthonka facebook oldalát és az ott található szavazáson klikkeljetek arra a könyvre, amit belülről is megnéznétek.

Svabbba Tisztaság

 

Az IKEA takarítós könyve, sok olyan termékkel, amit anno lehetett kapni az áruházban és még rengeteg tippel, sok színes képpel, mesekönyv formátumban, de elég sok információval. Ez volt az első takarítós könyvem és sok mindent innen tanultam és azóta is így csinálom.

Camilla Morton
How to Walk in High Heels és A Girl for All Seasons

,
 
4 éve, New Yorkban láttam meg ezeket a könyveket, de voltam olyan buta, hogy nem vettem meg azonnal. Miután hazajöttem és nagyon megbántam, hogy a könyvet nem hoztam, az ebay-en sikerült levadásznom és azóta többször is elolvastam.
A rózsaszín könyv 5 nagy témába csoportosítja a női lét kihívásait és ad tanácsokat, nem a legbonyolultabb angollal: megjelenés, kapcsolatok, technika, otthon/kert és utazás témában.
Az arany színű könyvben az év majdnem minden napjára ír valami tudnivalót, valamilyen aktuális tippet, vagy érdekes történetet. Mindkét könyvben híres szakértők írásait is olvashatjuk, nagyon kedves -idősebb barátnő tanácsot ad- stílusban.

Laura Wittmann
Clutter Rehab


Puha fedeles füzetke, 101 oldalon, 101 tipp, színes fotókkal. Amikor a tárgyaink felétől meg kellett szabadulnunk, rengeteget segített ez a könyv, rendre vágyók tökéletes fürdőszobai olvasmánya.


Faragó Ilona
Kezdő háziasszonyok könyve


Inkább érdekesség, vagy jópofa olvasmány, mint tényleges segítség, egyszerűen túl sok idő telt el 1959 óta. Érdekes elolvasni, hogy mennyivel könnyebb az életünk, mennyivel kevesebb dolgot tudunk és nagyon jó érzés rátalálni arra a pár dologra, amit még mindig ugyanúgy csinálunk.
Főzés, háztartás, divat, kelengye (!), kézimunka és kismama témákban olvashatunk tippeket 150 oldalon.

Tsh Oxenreider
Organized Simplicity


Gyönyörű színes könyv, amiben általánosságban ír a rendszerezett élet előnyeiről és módszereiről, a könyv második felében pedig 10 nap alatt, teendőkkel segít rendszerezni az arra vágyók életét.
A függelékben sok táblázat van, aminek a kitöltése is segíthet a rendszerezésben.

Jennifer Ford Berry
Organize now!

Nagyon hasonlít az előző könyv második részéhez, csak itt 52 héten át sorolja a teendőket és segít uralni a külső-belső káoszt a háztartásban.
Aki most akar nekikezdeni, hogy rendbe tegye az életét és nem tudja, hogy fogjon hozzá, annak ez a könyv a tökéletes segítség.


Mindy Starns Clark
The House That Cleans Itself

 

A már itthon is egyre népszerűbb zónás rendszerről szóló könyv, az eddigiek közül a leginkább tankönyv szerű, csak írás képek nélkül. Rengeteg jó tipp van benne, de nem lapozgatós, hanem végigolvasós könyv.

Kim Woodburn és Aggie MacKenzie
How Clean is Your House?

 

Aki ismeri és nyilván szereti a műsort, az a könyvet is imádni fogja. Pont ilyennek képzeltem el a műsor alapján, színes, sok képpel, kevés, de nagyon vicces szöveggel és a legeslegjobb tippek a két legismertebb takarítónő-dívától.
Vissza se rakom a polcra, mert ha belelapozok, azonnal takarítani támad kedvem.
(Titokban rettegek, hogy valamikor beállít Kim és azt mondja valamire, oh, darling it is bad, sooo bad!)
Anthea Turner
How to be The PerfectHousewife
 
Az eddigiek közül talán az abszolút kedvenc az angolok Marthájának elő könyve. Mindent átölel, amit az eddigiek, színesen illusztrált könyvében olvashatunk a rendrakásról, tárolásról, takarításról, mosásról, állatokról és gyerekekről, az otthoni papírmunkáról, a kisebb javításokról, foltokról, vásárlásról és vendégvárásról. Nem is értem, hogy hogyan fért el ennyi információ 160 oldalon.
Abszolút érthető, világos, szenzációs. Akinek sikerül minden tanácsot megfogadni és megvalósítani, abból tényleg tökéletes háziasszony lesz.

Entertain in Style
A második kötet a vendégvárásról és az ünnepekről szól, sok recepttel és hasznos tippekkel, az első könyv méltó folytatása.

Martha Stewart's 
Homekeeping Handbook

A háztartás Biblia! Ami ebben a könyvben nincsen benne, azt nem is érdemes tudni! 2,5 kilós enciklopédiáról van szó, amit azt hiszem nem érdemes egyhuzamban elolvasni, inkább ebben lehet mindennek utánanézni, de tényleg mindennek.
740 oldalon olvashatunk tisztítószerekről, a lakás különböző helyiségeiben fontos teendőkről, az összes takarítási módszerről, a ház biztonságáról és költözésről.
Sok gyönyörű fotóval van illusztrálva a könyv, az egyetlen szívfájdalmam, hogy a borítót leszámítva az egész könyv fekete-fehér. Így is csodálatos, de el se tudom képzelni, milyen szép lenne színesben. 
Tökéletes ajándék olyanoknak, akik most kezdik az önálló háztartásukat.
Nektek melyik a kedvenc ilyen témájú könyvetek? Van olyan, amit még érdemes megvennem, hogy teljes legyen a gyűjtemény? Ti melyikre vágytok leginkább?
Melyiket néznétek meg belülről? Szavazzatok a facebookon!

7 megjegyzés:

  1. azt a 2nőt (how clean is your house) imádtam :)
    egy csomó tippet ellestem belőle.

    VálaszTörlés
  2. A Faragó Ilona könyvet csak úgy faltam 12 évesen! Bizonyos részeit még most is kívülről tudom. :)

    VálaszTörlés
  3. Most elszégyelltem magam, hogy egy darab ilyen jellegű könyvem sincs! Ideje változtatni. :)

    VálaszTörlés
  4. Szia, a How Clean Is Your House? nagggyon érdekelne, tudnál pár fotót készíteni a könyv belsejéből is?:)

    VálaszTörlés
  5. Galatea: a legjobbak! :)) félelmetes, hogy miket csinálnak, imádom őket!

    Judit: :)))

    Noemi075: nekem is sok időbe telt! ;)

    deelyte: pont ezért van a facebook szavazás! :) klikkelj rájuk, kell nekeik a szavazat, Martha vezet!

    VálaszTörlés
  6. Szia Dorka! Imádom a blogodat, bár még csak 17 éves vagyok...:) mégis nagyon érdekelnek azok a dolgok, amikről írsz! bár bevallom, kicsit rendetlen vagyok, de ezen nagyon-nagyon-nagyon szeretnék változtatni. Egyben biztos vagyok: tutijó háziasszony leszek! ;) csak még kis lusta vagyok, dehát na...:) Szóval azt szeretném kérdezni, hogy ezek a könyvek esetleg megjelentek magyarul? Mert az angolom nem tökéletes, de ezek a könyvek meg annál inkább...
    Köszi az eddigi munkád itt is, az előző blogodban is! Renegteget segítettél:) Puszi!

    VálaszTörlés
  7. köszi Ivett, nagyon kedves vagy! :))
    sajnos ezek angolul vannak :(( ha valamelyiket lefordítják, vagy megjelenik egy magyarul, akkor azonnal megírom! :)

    VálaszTörlés